لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۷

مقام‌های اروپایی: ترامپ اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا را به تعویق می‌اندازد


رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه اعمال تعرفه‌ها بر واردات خودرو را به مدت شش ماه به تعویق انداخت
رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه اعمال تعرفه‌ها بر واردات خودرو را به مدت شش ماه به تعویق انداخت

مقام‌های اروپایی دوشنبه ۲۰ آبان گفته‌اند، انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود را جهت اعمال تعرفه بر واردات خودرو و قطعات خودرو از اتحادیه اروپا به مدت شش ماه دیگر به تعویق بیندازد.

یک مقام اروپایی گفته است، ما نشانه های مهمی از دولت (آمریکا) در دست داریم مبنی بر این که تحریم ها این هفته اعمال نمی‌شوند.

ضرب الاجل برای تصمیم آمریکا در خصوص اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو ذیل یک قانون دوران جنگ سرد پنجشنبه به پایان می رسد.

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا، هفته گذشته گفته بود، پس از مذاکرات «خوب» ایالات متحده با خودروسازان در اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی احتمالا احتیاجی به تحریم ها در این زمینه نباشد.

رویترز می‌گوید، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه اعمال این تعرفه‌ها را به مدت شش ماه به تعویق انداخت و در صورتی که دوباره شش ماه دیگر این تعرفه‌ها را به تعویق بیاندازد، خودرو سازان در سراسر جهان از این چنین اقدامی بهره خواهند برد.

با این حال مقام های اروپایی گفته اند، هر چند پیش بینی می شود اعمال تعرفه شش ماه دیگر به تعویق خواهد افتاد اما از آنجا که اقدامات دونالد ترامپ قابل پیش بینی نیست و احتمالا او تهدید علیه واردات خودرو را در جریان مذاکرات تجاری با اروپا در سال آینده همچنان حفظ خواهد کرد.

یک دیپلمات اروپایی گفته است، باور داریم (اعمال تعرفه‌ها) فعلا انجام نمی شود، اما تهدید اعمال تعرفه به عنوان یک اهرم فشار در مذاکرات همچنان وجود خواهد داشت.

او اضافه کرده است: رابرت لایت‌هیزر، نماینده تجاری ایالات متحده، و سیلیا مالمستروم٬ کمیسیون تجارت اتحادیه اروپا در هفته های اخیر به طور مرتب با یکدیگر گفت وگو کرده اند.

دونالد ترامپ پیشتر بارها از کسری تجاری سالانه آمریکا با آلمان به میزان ۶۸ میلیارد دلار و ژاپن ۶۷ میلیارد دلار انتقاد کرده است. بیشتر این کسری تراز موازنه تجاری مربوط به واردات خودرو است.

با استفاده از رویترز؛ خ/ت
XS
SM
MD
LG