لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۱

گلن فرای، مؤسس گروه ايگلز درگذشت


اعضای گروه ايگلز در کنسرت سال ۲۰۰۸ (گلن فرای نفر اول از سمت چپ)
اعضای گروه ايگلز در کنسرت سال ۲۰۰۸ (گلن فرای نفر اول از سمت چپ)

هنرمند آمریکایی موسیقی راک، گلن فرای روز دوشنبه در نيويورک درگذشت.

درگذشت عضو ۶۷ ساله مؤسس و گيتاريست گروه معروف «ایگلز» در وبسايت رسمی آن اعلام شده است. در اين اطلاعيه علت درگذشت هنرمند را «آرتریت روماتوئید، عفونت حاد روده بزرگ و ذات‌الريه» ذکر کرده‌اند.

اعضای گروه تأسف خود از اين واقعه را با اين جمله‌ها ابراز می‌کنند: «واژه‌ها نه قادرند غم و نه عشق و احترام ما را برسانند، در برابر آنچه که او به ما، به خانواده‌اش، به جامعه موسیقی و به میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان عرضه کرده است.»

گيتاريست و خواننده زاده دیترویت گلن فرای در سال ۱۹۷۱ ميلادی با همکاری درامر دان هنلی گروه را تأسيس کرد. ترانه‌هايی مانند «هتل کالیفرنیا»، «آسان بگیر» و «طلوع تکیلا» از محبوب‌ترين آثار گروه به شمار می‌روند. ايگلز در دهه هفتاد ميلادی آنچنان موفق بود که آلبوم گلچين بهترين ترانه‌های آن يکی از پرفروشترين مجموعه‌های تاريخ موسيقی است.

گلن فرای، سال ۲۰۰۸
گلن فرای، سال ۲۰۰۸

۹ سال بعد گروه پس از دعوا و مرافعه‌های فراوان از هم فروپاشيد. دان هنلی آن زمان احتمال آشتی اعضای گروه را با اين اصطلاح بیان کرد: «مگه جهنم یخ بزنه!» اما در سال ۱۹۹۴ ايگلز با تور کنسرت «جهنم یخ می‌زند» به صحنه بازگشت. از میان موفقیت‌های فراوان گروه می‌توان به دریافت شش جایزه گرمی و ثبت در تالار مشاهیر راک اند رول اشاره کرد.

بسياری از چهره‌های بین‌المللی مانند برایان می گیتاریست گروه «کویین»، پاول استنلی خواننده و گیتاریست گروه «کیس»، شريل کرو، میت لاف و ریچارد مارکس خوانندگان و آهنگسازان نامی، بت میدلر خواننده و بازیگر آمریکایی، برایان ویلسون عضو گروه بیچ بویز و استیو مارتین کمدین مشهور در شبکه‌های اجتماعی تأسف خود را از درگذشت گلن فرای اعلام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG