لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۷

انتقادهای حسن روحانی از قوه قضائیه


برگزاری همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در تهران فرصتی بود تا رئیس جمهوری ایران انتقادهای تندی از عملکرد این قوه بیان کند.

در این همایش که با حضور سران سه قوه جمهوری اسلامی برگزار شد، حسن روحانی به عنوان رئیس قوه مجریه به اتفاقات و موارد مشخصی از تحولات سیاسی ماه‌های اخیر مرتبط با اقدامات قوه قضائیه اشاره و از لزوم اعتماد مردم به این قوه صحبت کرد.

حسن روحانی در همین باره بدون نام بردن از عربستان سعودی گفت مردم می‌خواهند بدانند قوه قضاییه چگونه با کسانی که به گفته او خودسر و بر خلاف قانون و امنیت ملی کشور به سفارتی حمله کردند، برخورد می‌کند. او با بیان اینکه عاملان و آمران این حمله روشن هستند، گفت: مردم منتظرند ببیند چگونه اجرای حکم این افراد به گفته آقای روحانی خودسر به اطلاع آنها می‌رسد.

اشاره رئیس جمهوری ایران به حمله دی ماه گذشته به سفارت عربستان در تهران است که به قطع روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض انجامید. یک هفته پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه ایران، از محاکمه ۴۸نفر از افراد مرتبط با حمله به سفارت عربستان در تهران خبر داد اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

موضوع حمله به سفارتخانه‌های خارجی تنها بخش تند صحبت‌های رئیس جمهوری ایران نبود. او همچنین از کسانی صحبت کرد که به گفته او بیت‌المال و پول نفت را به تاراج بردند و حالا مردم می‌خواهند بدانند این اقدام چگونه سازماندهی شد و چه کسانی مجوز این کار را برایشان صادر کردند؟

انتقادهای تند رئیس جمهوری ایران از قوه قضائیه در زمانی بیان می‌شود که دولت او تحت فشار منتقدانش در زمینه اجرای برجام و همچنین موضوع فیش‌های حقوقی بالای برخی مدیران است.

بابک غفوری‌آذر در گفت‌وگو با تحلیلگران اظهارات حسن روحانی را در یک گزارش بررسی کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:06:06 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG