لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

تجمع اعتراض آميز فرهنگيان در مقابل مجلس


خبرگزاری هااین تجمع را «آرام» توصیف کرده اند.
خبرگزاری هااین تجمع را «آرام» توصیف کرده اند.

جمعی از معلمان، روز شنبه دوازدهم اسفندماه دراعتراض به وضعيت لايحه مديريت خدمات کشوری درمقابل مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


به گزارش خبر گزاری کار ايران، ايلنا، در تجمع هزاران نفری فرهنگيان ايران در مقابل مجلس به وضعيت لايحه مديريت خدمات کشوری موسوم به نظام هماهنگ پرداخت اعتراض شده است.


معلمان در اين تجمع علاوه بر در خواست جديت از نمايندگان برای حل اين مشکل، به اختصاص نیافتن رديفی در بودجه برای اجرای اين لايحه معترض بودند.


همچنین معلمان معترض خواهان استيضاح وزير آموزش و پرورش به دليل عمل نکردن به وعده‌‏ها و سوءمديريت شده‌ و تاکید کرده اند در صورت بی‌توجهی به خواسته‌هايشان باز هم تجمع می‌کنند


در تجمع هزاران نفری فرهنگيان ايران در مقابل مجلس به وضعيت لايحه مديريت خدمات کشوری موسوم به نظام هماهنگ پرداخت اعتراض شده است

در اين تجمع پلاکاردهايی با مضمون «چراغی که باشد به خانه روا- به مسجد حرام است و هم ناروا» ، «مدعی‌‏العموم کجاست تا با جعل کنندگان اعلاميه کانون صنفی معلمان برخورد قانونی کند» ،‌‏« هماهنگی حقوقی خواسته مشروع ماست - هر سخنی غير از اين بيهوده و نارواست» ، « دولت، مجلس، نگهبان-غافل ز فرهنگيان» ، « از طلا گشتن پشيمان گشته‌‏ايم- مرحمت فرموده ما را مس کنيد» ، « وای بر آن جامعه که معلمش از معلم بودن شرم دارد»، « وزير بی‌‏کفايت، استعفا استعفا » به چشم می خورد.


حميد بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی فرهنگيان کشور به خبرگزاری ايسنا گفته است که تصويب لايحه نظام هماهنگ پرداخت ها، بيش از ۵ سال به درازا کشيده شده و طولانی شدن آن، مشکل درآمد بسيار پايين معلمان را حل نشده باقی گذاشته است.


بيش از ۳۰ تشکل صنفی فرهنگيان با عنوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگيان سراسر کشور بيانيه ای در اين زمينه صادر کردند.


قسمت هايی از بيانيه اين شورا


کانون صنفی معلمان در تجمع دوم اسنفد ماه خود در مقابل مجلس، در قطعنامه ای از فرهنگيان برای شرکت در تجمع اعتراضی ۱۲ اسفند ماه، امروز، دعوت کرده بود.


XS
SM
MD
LG