لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۵

اسدالله عباسی به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی شد


محمود احمدی‌نژاد بهمن‌ماه ۱۳۹۱ اسدالله عباسی را به عنوان سرپرست وزارت کار برگزیده بود.
محمود احمدی‌نژاد بهمن‌ماه ۱۳۹۱ اسدالله عباسی را به عنوان سرپرست وزارت کار برگزیده بود.
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، اسدالله عباسی، سرپرست وزارت کار را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد. آقای عباسی پیشتر معاونت توسعه و منابع وزارت کار را بر عهده داشت.

به گزارش روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ماه خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد تا مجلس درباره رای اعتماد به وی تصمیم‌گیری کند.

اسدالله عباسی پس از استیضاح و برکناری عبدالرضا شیخ‌الاسلامی از سمت وزارت کار، بهمن‌ماه ۱۳۹۱ به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ در مجلس استیضاح و از سمت خود برکنار شد.

اسدالله عباسی معاونت توسعه و منابع وزارت کار و دو دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد.
اسدالله عباسی معاونت توسعه و منابع وزارت کار و دو دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد.
آقای شیخ‌الاسلامی در جریان استیضاح خود گفت که حکم انتصاب آقای مرتضوی پس از تصمیم محمود احمدی‌نژاد به تفویض اختیارات وزیر کار به معاون اول رییس جمهور‌ی، از سوی آقای رحیمی صادر شد.

با وجود این، مجلس شورای اسلامی این تفویض اختیار را غیرقانونی دانست و در نهایت رای به برکناری آقای شیخ‌الاسلامی داد.

سعيد مرتضوی که متهم به دست داشتن در قتل سه تن از معترضان انتخابات ۸۸ رياست جمهوری در بازداشتگاه کهريزک است در هفته آخر اسفندماه سال ۱۳۹۰ از سوی دولت محمود احمدی نژاد به عنوان رييس سازمان تامين اجتماعی ايران معرفی شد.

به دنبال این اقدام، شماری از نمایندگان مجلس با اشاره به «اسناد زیادی» که درباره سعید مرتضوی در زمینه سوءاستفاده از منابع مالی و پرونده کهریزک وجود دارد، انتصاب او به این مقام را «خلاف مصالح کشور و معارض قانون» توصیف کردند.

علیرغم این انتقادها و برکناری وزیر پیشین کار به دلیل این انتصاب، اسدالله عباسی پس از آن‌که از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی شد، سعید مرتضوی را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزید.

معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی می‌گوید با توجه به این‌که آقای مرتضوی حکم خود را از سرپرست وزارت کار گرفته است، این حکم قانونی است و باطل نمی‌شود.

به گزارش روز ۲۷ فروردین‌ماه خبرگزاری فارس، عیسی حسینی گفته است که به موجب قانون، وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی «مختار است بدون هیچگونه قید و شرطی فردی را به مدت شش ماه به سمت سرپرستی این سازمان منصوب کند».

به گفته آقای حسینی، سعید مرتضوی «کاملا بر اساس ابلاغ و ضوابط قانونی» در این سازمان مشغول به فعالیت است.
XS
SM
MD
LG