لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۲

مطهری: یک نهاد اطلاعاتی‌ در دفترم دستگاه‌ شنود نصب کرده بود


علی مطهری به نقل از رئیس کلانتری محل گفته است دو نفر از افرادی که وارد دفتر کار او شده بودند،‌ دستگير شده‌اند، اما يک نفر «فرار» کرده است.
علی مطهری به نقل از رئیس کلانتری محل گفته است دو نفر از افرادی که وارد دفتر کار او شده بودند،‌ دستگير شده‌اند، اما يک نفر «فرار» کرده است.
علی مطهری ۲۲ تیرماه از کار گذاشتن «دستگاه‌های مختلف استراق سمع و فیلمبرداری» در دفتر کار خود خبر داد و گفت این اقدام از سوی «یک نهاد اطلاعاتی» صورت گرفته است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، وبسایت علی مطهری از دسترس خارج شد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی روز شنبه، ۲۲ تیرماه در وبسايت شخصی خود آورده است که اين «تجهيزات» صبح روز سه‌شنبه ۱۸ تيرماه توسط «مسئول دفتر خارج از مجلس» او کشف شده است.

به گفته وی، در تصاوير به دست آمده از اين تجهيزات، «تصوير فردی که آن را نصب می‌کند، به وضوح ديده می‌شود و تصوير دو نفر ديگر از ۹ نفر متجاوز به حريم اين ملک نيز تا حدودی واضح است».

نماينده تهران در مجلس اضافه کرده است که اين افراد از «يک نهاد اطلاعاتی» بوده‌اند و از وزارت اطلاعات خواسته «در اسرع وقت توضيح کافی درباره اين حادثه اسفناک و اقدام غير قانونی و خلاف قانون اساسی و منطبق بر قانون جنگل بدهد».

اين نخستين بار در دوره‌های اخير مجلس شورای اسلامی است که يک نماينده، از کار گذاشته شدن دستگاه‌های شنود و فيلمبرداری در دفتر کار خود خبر می‌دهد.

در ماه‌های اخير، پخش و انتشار گسترده يک فيلم از جلسه خصوصی فاضل لاريجانی، ‌يکی از برادران رئيس مجلس و رئيس قوه قضائيه با سعيد مرتضوی، سرپرست سازمان تأمين اجتماعی که به طور مخفيانه ضبط شده بود، جنجال برانگيز شده بود.

اين فيلم توسط محمود احمدی‌نژاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به استيضاح وزير پيشين کار و امور اجتماعی اختصاص داشت، به نمايش درآمد و واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت.

علی مطهری روز شنبه در وبسایت شخصی خود به نقل از رئيس کلانتری محل نوشت که دو نفر از افرادی که وارد دفتر کار او شده بودند،‌ دستگير و «به اطلاعات ناجا» تحويل داده شدند، اما يک نفر «فرار» کرده بود.

وی اين اقدام را «نقض آشکار و گستاخانه حقوق شهروندی» توصيف کرده و افزوده است: «زمانی که با يک نماينده شناخته شده مجلس اينگونه رفتار می کنند،‌ معلوم نيست چه ظلم هايی در حق مردم عادی روا داشته می‌شود.»

اين نماينده مجلس که در سال‌های اخير از منتقدان برخی سياست‌های امنيتی حکومت ايران بوده، درباره تبديل «سرباز گمنام امام زمان به سرباز گمنام شيطان» هشدار داده است.
XS
SM
MD
LG