لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

کدام چهره‌ فرهنگی و ورزشی برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌ است؟


عبدالحسین مختاباد(رو به دوربین) خواننده موسیقی سنتی از ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات شورای شهر تهران بوده است.
عبدالحسین مختاباد(رو به دوربین) خواننده موسیقی سنتی از ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات شورای شهر تهران بوده است.
در حالی که روز یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه، آخرین روز ثبت نام برای نامزدی در چهارمین انتخابات شوراهای شهر و روستا است، تاکنون چندین چهره سیاسی، فرهنگی و ورزشی برای کاندیداتوری انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند.

طبق گزارش‌ سایت‌های خبری ایران، در میان افرادی که در این انتخابات نام نویسی کرده‌‌اند، نام چهره‌های شناخته شده عرصه سیاست چون احمد مسجد جامعی و مرتضی حاجی از ورزای دولت محمد خاتمی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، حمید اسکندری و حمید بهبهانی، از وزرای پیشین دولت محمود احمدی‌نژاد و هادی هاشمی،رییس پیشین پلیس راهور تهران به چشم می‌خورد.

در روزهای گذشته نیز افرادی چون محسن هاشمی رفسنجانی، پسر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسدالله عسگراولادی، عضو حزب موتلفه اسلامی، فاطمه راکعی، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، و معصومه ابتکار، حسن بیادی، مهدی چمران، عباس شیبانی و مرتضی طلایی، اعضای فعلی شورای شهر تهران برای این رقابت‌ها ثبت نام کرده بودند.

در کنار شخصیت‌های سیاسی، چهره‌های فرهنگی و ورزشی نیز در آخرین روز ثبت‌نام حضورشان را در این رقابت‌ها اعلام کردند.

در میان چهره‌های فرهنگی محمدرضا عیوضی و عبدالحسین مختاباد، از خواننده‌های شناخته شده موسیقی پاپ و سنتی، الهه رضایی و علیرضا دهقان، مجریان برنامه‌ها و اخبار تلویزیون ایران و بازیگرانی چون احمد نجفی، امین و امید زندگانی، دانیال عبادی، حبیب‌الله کاسه‌ساز از جمله افراد شناخته شده فرهنگی هستند که برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت نام کرده‌اند.

امید زندگانی در این خصوص از تشکیل ائتلافی میان هنرمندان داوطلب برای شورای شهر تهران خبر داده و گفته است: «یک لیست ۱۳ نفره برای انتخابات شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.»

اما طیف ورزشکاران به صورت وسیعتری وارد عرصه انتخابات شوراها شده و در میان متقاضیان، چهره‌های قدیمی و جدید ورزش ایران چون حسین رضازاده، عباس جدیدی، علیرضا دبیر، هادی ساعی، حمید سوریان، آرش می‌اسماعیلی، میرشادی ماجدی و بهنام ابوالقاسم‌پور به چشم می‌خورد.

محمد علی‌آبادی، رییس کمیته ملی المپیک نیز برای شرکت در این انتخابات خود را نامزد کرده است.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور ظهر روز یکشنبه گفت که تا این لحظه نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در سراسر کشور نام نویسی کرده‌اند که از این میان بیش از ۱۴۳ هزار تن مرد هستند.

فرماندار تهران نیز از ثبت‌نام هزار و ۲۵۰ نفر به عنوان داوطلب انتخابات شوراهای شهر تهران خبر داد.

مدت ثبت‌نام برای انتخابات شورای شهر تا ساعت ۲۲ امشب، یکشنبه، تمدید شده است.

قرار است صلاحیت داوطلبان شورای شهر تهران تا ۲۸ اردیبهشت ماه اعلام شود. انتخابات شورای شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بیست و چهارم خردادماه برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG