لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۱

انتقاد صادق لاریجانی از اظهارات احمدی‌نژاد و امام جمعه مشهد


رئیس قوه قضائیه که پیشتر عملکرد دستگاهش مورد انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی قرار گرفته بود، می‌گوید نباید با حرف‌های «بی‌مبنا و ساده‌انگارانه» دست به تخریب یک قوه زد. وی همچنین در بخشی از سخنانش از محمود احمدی‌نژاد نیز انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر صادق لاریجانی، ۱۹ تیرماه، در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن تأکید بر این‌که دستگاه قضایی «مشکلات زیادی» دارد که باید برطرف شود، تخریب «خروج از موازین حق و انصاف» از قوه قضائیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که انتقاد‌های آیت‌الله علم‌الهدی حاوی توقعاتی است که «از عهده قوه قضائیه خارج است».

احمد علم‌الهدی ۱۶ تیرماه در مشهد، از «بی‌بند و باری و لاابالی‌گری» انتقاد کرد و ضمن درخواست از مردم برای مقابله با این «مفاسد»، گفت: «هر زن بی‌حجاب و آلوده و بی‌عفتی که پرده حجاب را دریده و در جامعه ظاهر می‌شود، در حقیقت دارد به فرج امام زمان دهن‌کجی می‌کند.»

صادق لاریجانی روز چهارشنبه در واکنش به این اظهارات، اگرچه از وضعیت حجاب در کشور انتقاد کرد، افزود: «اولین مسئله زندان‌های ما است. آیا ما حق داریم واقعا دختر و پسر جوان مردم را که حالا یک تخطی اینطوری کرده‌اند که البته گناه و خلاف شرع و قانون هم هست، کنار زندانیان خطرناک بفرستیم؟»

وی در ادامه پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه تمام ارکان نظام، از جمله ائمه جمعه دانست و گفت که ائمه جمعه خود را «کنار کشیده‌اند».

رئیس قوه قضائیه همچنین در با اظهار این‌که امام جمعه مشهد گفته است که در دو سال اخیر در مبارزه با مفاسد اقتصادی فقط «خبر بعد از خبر می‌شنویم»، اظهار کرد که در رابطه با مفاسد اقتصادی «تلاش عظیمی» صورت گرفته است.

وی در این زمینه در کنار آیت‌الله علم‌الهدی، از محمود احمدی‌نژاد نیز انتقاد کرد و گفت: «ما ظرف دو سال بخش عمده‌ای از توان دستگاه قضایی را اعم از قضات و کارشناسان متعدد به کار گرفته‌ایم، آنوقت آقای رئیس جمهور محترم در تلویزیون مقابل میلیون‌ها نفر گفتند که ما نفهمیدیم چه شد؟ بعد با تمسخر گفتند البته فهمیدیم چه شد.»

اشاره وی به دومین سالگرد هدفمند کردن یارانه‌ها است که ۲۹‌ آذرماه ۱۳۹۱ برگزار شد. احمدی‌نژاد در این مراسم گفت: «پارسال در کشور چه خبر بود؟ به بهانه تخلف یک گروه در کشور چه بساطی در آوردند؟ چرا همه را متهم می‌کنند؟ چه رعب و وحشتی ایجاد شد؟... من آخرش هم نفهمیدم چه شد.»

صادق لاریجانی روز چهارشنبه با اشاره به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، گفت در این پرونده «عده زیادی» متهم هستند که بسیاریشان هنوز کارشان تمام و پرونده‌شان رسیدگی نشده است. وی اما تأکید کرد که این پرونده در دست بررسی است.
XS
SM
MD
LG