لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

میشل اوباما: باراک مشکلات مردم عادی را درک می‌کند


میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا در حال سخنرانی در گردهمایی حزب دموکرات در کارولینای شمالی- ۱۴ شهریورماه
میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا در حال سخنرانی در گردهمایی حزب دموکرات در کارولینای شمالی- ۱۴ شهریورماه
در اولین روز از گردهمایی سه روزه حزب دموکرات آمریکا در ایالت کارولینای شمالی، میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به پیشینه آقای اوباما گفت که وی مشکلات مردم عادی را درک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌های خارجی از جمله آسوشیتدپرس، در این مجمع که روز سه شنبه، ۱۴ شهریورماه کار خود را در شارلوت، بزرگترین شهر این ایالت و در استادیومی ۷۴ هزار نفری آغاز کرده است، میشل اوباما با تأکید بر این که باراک اوباما بدون پدر و با مادری بزرگ شده است که همواره با صورت‌حساب‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد، گفت: «باراک می‌داند زمانی که یک خانواده با مشکلات درگیر است یعنی چه.»

وی افزود: «بنابراین، در نهایت، این دست مسائل برای باراک نه سیاسی که مسائلی شخصی هستند. او می‌داند این که برای فرزندان و نوه‌هایتان بیش از آن‌چه دارند آرزو می‌کنید، به چه معنا است.»

میشل اوباما با اظهار این‌که «تجارب زندگی هستند که فرد را می‌سازند»، بدون این‌که نامی از میت رامنی ببرد، گفت: «این که با چه شدتی کار می‌کنید اهمیت دارد نه این‌که چقدر پول در می‌آورید. آن‌چه بیشتر اهمیت دارد کمک به دیگران است نه این‌که فقط بخواهید از دیگران جلو بزنید.»

میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی حزب دموکرات در کارولینای شمالی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:53 0:00
لینک مستقیم
در این مجمع سخنرانان دیگر یکی پس از دیگری از میت رامنی، تاجر ثروتمند و فرماندار پیشین ماساچوست به شدت انتقاد و تأکید کردند که وی از مشکلات مردم عادی آگاهی ندارد.

تأکید سخنرانان بر این امر بود که میت رامنی به دلیل زندگی مرفه خود، از مشکلات مردم عادی اطلاعی ندارد و این در حالی است که به گفته آن‌ها باراک اوباما، از طبقه متوسط جامعه برخاسته است.

در این مجمع از جمله جولین کاسترو، شهردار سن آنتونیو، با تأکید بر ریشه‌های مکزیکی خود و اشاره به این گفته میت رامنی که در کمپین انتخاباتی خود تصریح کرده بود که دانش‌آموزان برای آغاز تجارت خود می‌توانند از والدین خود پول قرض بگیرند، گفت: «برخی مردم آنقدر خوش شانس هستند که بتوانند از والدین خود پول قرض بگیرند، اما این مسئله نباید در پیشبرد آرزوهای یک فرد، عنصر تعیین کننده باشد.»

اولین روز از گردهمایی سه روزه حزب دموکرات آمریکا در ایالت کارولینای شمالی- ۱۴ شهریورماه
اولین روز از گردهمایی سه روزه حزب دموکرات آمریکا در ایالت کارولینای شمالی- ۱۴ شهریورماه
وی با اشاره به این دست مسائل افزود: «میت رامنی (این دست مسائل را) درک نمی‌کند.»

دموکرات‌ها در کارزار انتخاباتی خود از میت رامنی به عنوان مولتی میلیونری یاد می‌کنند که از مشکلات مردم عادی آگاهی ندارد.

حزب دموکرات همچنین تأکید دارد که میت رامنی با انتقال دادن بخش اعظم سرمایه «۲۵۰ میلیون دلاری» خود به خارج از آمریکا، از دادن مالیات طفره می‌رود.

در این مجمع همچنین سخنرانان بر حمایت باراک اوباما از حق سقط جنین و ازدواج همجنسگرایان نیز تأکید کردند، امری که از سوی حزب جمهوری‌خواه پذیرفته نیست.
سخنرانان قانون بهداشت و درمان دولت اوباما را اقدامی در جهت حمایت از مردم دانستند.

قرار بر این است که باراک اوبامای ۵۱ ساله روز چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه، در این گردهمایی حضور پیدا کند. روز چهارشنبه، بیل کلینتون، رئیس جمهور دموکرات پیشین آمریکا، در سخنرانی خود نامزدی رسمی باراک اوباما به عنوان نامزد حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

باراک اوباما در حالی برای شرکت انتخابات آتی خود را آماده کرده است که وضعیت اقتصادی آمریکا، یکی از بزگترین معضلاتی است که باراک اوباما، که با شعار تغییر و بهبود وضعیت اقتصادی کار خود را آغاز کرده بود، با آن روبرو است.

وی روز دوشنبه، ۱۳ شهریورماه، در گفت‌وگویی تلویزیونی کارنامه تلاش‌هایش در حوزه اقتصادی را «ناتمام» خواند.

به گزارش آسوشیتد پرس اکنون بیش از ۴۲ ماه است که بیکاری در آمریکا مرز هشت درصد را رد کرده است. از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون، این طولانی‌ترین مدتی است که بیکاری در آمریکا بالاتر از هشت درصد است.

در عین حال خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که سطح بدهی آمریکا از مرز «۱۶ تریلیون دلار» گذشته است.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ۱۶ آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG