لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

«ضرب و شتم» محمد نوری‌زاد، نویسنده منتقد، در نمایشگاه مطبوعات


محمد نوری زاد پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ چندین بار بازداشت و زندانی شده است.
محمد نوری زاد پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ چندین بار بازداشت و زندانی شده است.
گزارش‌ها حاکی است که محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز منتقد حکومت ایران روز پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه، در نمایشگاه مطبوعات مورد ضرب و شتم قرار گرفت و شعارهایی علیه وی سر داده‌ شد. به دنبال این درگیری، آقای نوری‌زاد محل نمایشگاه را ترک کرده است.

خبرگزاری فارس در این خصوص گزارش داده است که ۱۱ آبان‌ماه، تعدادی از جوانان هنگام حضور آقای نوری‌زاد در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، شعارهایی چون «آمریکایی برو بیرون، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق، و نور‌ی‌زاد، بی‌بی‌سی، پیوندتان مبارک» علیه آقای نوری‌زاد سر دادند.

«ندای سبز آزادی»، سایت نزدیک به اصلاح‌طلبان، نیز گزارش داده است: «پس از اینکه تعدادی از جوانان حاضر در آن محل از او (آقای نوری‌زاد) سؤالاتی کردند، با حمله و هتاکی آنان رو به رو شد... این جوانان که در بحث با نوری زاد بر سر موضوعات روز به تفاهم نمی رسند، پس از فحاشی و ناسزا گویی به او حمله ور می شوند و به قول یکی از شاهدان لگدی به وی نثار می‌کنند.»



این وب سایت خبری نوشته است که با مداخله تعدادی از حاضران، آسیبی به آقای نوری‌زاد نرسید و او محل نمایشگاه را ترک کرد.

اگرچه ندای سبز آزادی از ضرب و شتم محمد نوری‌زاد خبر داده است ولی خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، تأکید می‌کند که «هیچ‌گونه درگیری فیزیکی بین‌ بازدیدکنندگان نمایشگاه با نوری‌زاد شکل نگرفت».

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا و خبرگزاری کار ایران، ایلنا، نیز خبر ترک محل نمایشگاه از سوی محمد نوری‌زاد و شعار سر دادن تعدادی از حاضران علیه وی را منتشر کرده‌اند.

ایلنا در گزارش خود آورده است که آقای نوری‌زاد در پنجمین روز از نمایشگاه مطبوعات از غرفه این خبرگزاری نیز دیدن کرده است.

ایلنا گزارش داده است: «خبرنگاران ایلنا تلاش کردند وی و مردم حاضر در نمایشگاه را که در حال بحث و گفت‌و گو با یکدیگر بودند به سمت سالن اصلی هدایت کنند که در همین حال عده‌ای از بازدیدکنندگان با شعار "مرگ بر منافق" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" خواستار خروج وی از نمایشگاه شدند.»

محمد نوری زاد پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ چندین بار بازداشت و زندانی شده است.

وی بارها در نامه‌های سرگشاده‌اش، خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، از او خواسته است تا راه و روش کشورداری خود را عوض کند.
XS
SM
MD
LG