لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۵

«هیچگونه مصاحبه‌ای با گروه جیش‌العدل نداشته‌ایم»


در برنامه صدای شما، صدای فردای این هفته نیوشا بقراطی، سردبیر رادیو فردا، در رابطه با مصاحبه جعلی‌ای که به رادیو فردا منتسب کرده‌اند توضیح داده است.

روزنامه «وطن امروز» چاپ تهران روز يکشنبه٬ ۱۲ آبان‌ماه در تيتر اول خود مدعی شد که راديو فردا با سخنگوی گروه موسوم به «جيش العدل» مصاحبه کرده است و همچنين متن يک مصاحبه جعلی را منتشر کرد و آن را به راديو فردا نسبت داد.

رادیو فردا همان زمان انتساب هر مصاحبه ای با گروه «جيش العدل» به اين رسانه را تکذيب و اقدام روزنامه «وطن امروز» را به شدت محکوم کرد.

با این حال ۱۳ آبان‌ماه فایل صوتی‌ای منتسب به این گفت‌وگو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. رادیو فردا تاکید کرده است که چنین گفت‌و‌گویی صورت نگرفته و این فایل صوتی ساختگی است.

صدای شما؛ واکنش سردبیر رادیوفردا به انتساب مصاحبه‌ای جعلی به این رسانه
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:57 0:00
لینک مستقیم

نیوشا بقراطی٬ سردبیر رادیو فردا در این خصوص در برنامه «صدای شما٬ صدای فردا» اظهار کرد که گفت‌و‌گویی که به رادیو فردا منتسب شده٬ «اساسا جعلی است».

وی توضیح داد: «روز یکشنبه در کمال حیرت و ناباوری دیدیم که روزنامه وطن امروز چاپ تهران تیتر اول صفحه اول خودش را اختصاص داده به گفت‌و‌گویی با سخنگوی گروه جیش‌العدل که به نوشته این روزنامه٬ این گفت‌وگو توسط رادیو فردا انجام شده است. ما واقعا متحیر شدیم٬ از آن‌جایی که اساسا همچین گفت‌وگویی وجود نداشته است.»

سردبیر فردا در ادامه در خصوص فایل صوتی منتسب به رادیو فردا گفت: «روز دوشنبه متوجه گفت‌و‌گویی شدیم که فایل صوتی‌اش در بعضی از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی منتشر شده است. آمده‌اند چهل ثانیه اول یکی از مجله‌های شامگاهی ما را با صدای فرد ناشناسی میکس کرده‌اند… این فرد در واقع جعل هویت کرده و خود را به عنوان گزارشگر رادیو فردا جا زده و با سخنگوی گروه جیش العدل گویا مصاحبه‌ای انجام داده است.»

او خاطرنشان کرد: «ما هیچگونه مصاحبه‌ای با این گروه نداشته‌ایم. این فایل صوتی جعلی است. مطلبی که در روزنامه وطن امروز چاپ شده مطلب اشتباه و دروغینی است.»

مسئولان راديوفردا تاكيد مى‌كنند كه تاکنون هيچ مصاحبه‌ای با گروه «جيش العدل» نداشته و هيچ گونه برنامه‌ای نيز برای انجام مصاحبه با اين گروه ندارند.
XS
SM
MD
LG