لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۴

پرسپولیس برد، تراکتورسازی در صدر باقی ماند


هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری پرسپولیس و تداوم صدرنشینی تراکتورسازی تبریز به پایان رسید. نفت هم به پیروزی رسید تا در رده دوم قرار بگیرد.

تراکتورسازی و نفت ۳۲ امتیازی شدند و پرسپولیس ۳۰ امتیازی است. استقلال و فولاد هم ۲۹ امتیاز دارند تا رقابت در بالای جدول، بسیار نزدیک باشد. سپاهان با ۲۶ امتیاز در رده ششم ایستاده. ملوان پدیده این روزهای لیگ برتر با کسب نتایج خوب توانسته تا رده هفتم صعود کند و رفته رفته خود را به عنوان یک مدعی مطرح کند.

در شهرآورد تبریز، گسترش ۲-۱ مغلوب تراکتورسازی شد. جواد کاظمیان و مهدی کیانی برای تراکتورسازی گل زدند تا این تیم که دو بازی بعدی را نیز در خانه برگزار خواهد کرد، دومین پیروزی متوالی را رقم بزند. علیرضا نقی زاده گل گسترش را زد و خالد شفیعی هم از این تیم کارت قرمز گرفت.

مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی با اعلام اینکه هجمه زیادی علیه هواداران تیمش به راه افتاده گفت: «حالا که بالای جدول قرار داریم تیم را راحت نخواهند گذاشت. مقابل پرسپولیس چه مسئله‌ای وجود داشت که چنین جوسازی دروغینی را علیه ما به وجود آوردند تا رئیس کمیته انضباطی این طور ما را تهدید کند؟ مطمئن باشید برای پایین آمدن تراکتورسازی همه کار می‌کنند.»

در جدال حساس و همواره پر حاشیه شمال فوتبال ایران موسوم به «ال گیلانو»، داماش در رشت با ۳ گل به ملوان بندرانزلی باخت. جلال رافخایی از روی نقطه پنالتی، سیامک کوروشی و شاهین ثاقبی برای ملوان که روزهای خوبی را سپری می‌کند گل زدند. رضا کاردوست از داماش هم کارت قرمز گرفت. خبرگزاری‌ها از درگیری روی سکوها، شکستن صندلی‌ها، فحاشی بین هواداران دو تیم در امتداد بازی و تداوم درگیری‌ها در سطح شهر خبر می‌دهند.

صبا قم که پس از برکناری محمد مایلی کهن هم خوب نتیجه نمی‌گیرد، در خانه با نتیجه ۲-۱ به نفت تهران باخت. هادی نوروزی و وریا غفوری از روی نقطه پنالتی برای نفت گل زدند. فرید کریمی هم تکل گل صبا را زد.

استقلال خوزستان مقابل تیم ته جدولی مس کرمان با تساوی ۱-۱ متوقف شد. هادی تامینی بازیکن مس زننده هر دو گل بازی بود. یکی را به تیم خودی زد و دیگری را وارد دروازه حریف کرد.

آخرین دیدار هفته هفدهم را پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که با نتیجه دو بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید. پخش تلویزیونی دقایق نخستین این بازی، تحت تاثیر تماشاگرانی بود که از روی نرده‌ها می‌گذشتند تا وارد جایگاهی شوند که بلیت‌هایش فقط به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد. دوربین نیز در حین بازی، ازدحام جمعیت و تقلای مردم برای ورود به آن سمت را به تصویر می‌کشید.

در دقیقه ۲۰ محمدرضا خلعتبری با حرکت پا به توپ وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و با شوتی زیبا که ارتفاع و زاویه مناسبی هم داشت، گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. در دقیقه ۵۸ بار دیگر خلعتبری پا به توپ شد و با شوت دیگری که نواخت، گل دوم تیمش را زد.

در آن طرف زمین قاسم حدادیفر در دقیقه ۴۹ با شوت از داخل محوطه جریمه که در میانه راه به مدافع پرسپولیس برخورد و تغییر مسیر داد، تک گل ذوب آهن را ثبت کرد. ذوب آهن در ادامه بازی چند موقعیت گلزنی به دست آورد اما نیلسون دروازه‌بان پرسپولیس ضربات مهاجمان ذوب آهن را مهار کرد. شلیک سنگین اکبر ایمانی هم به تیرک افقی خورد. برای پرسپولیس نیز در نیمه اول ضربه سر مهدی سیدصالحی را میاتوویچ دروازهبان ذوب آهن دفع کرد.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون، حسین ماهینی، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، رضا حقیقی، مهدی سیدصالحی، محمدرضا خلعتبری (دقیقه ۸۹ میثم حسینی)، محسن مسلمان (دقیقه ۶۶ محمد نوری)، پیام صادقیان (دقیقه ۷۹ امید عالیشاه)، حمیدرضا علی عسگر و مهرداد کفشگری بازی کردند.

علی دایی پس از بازی گفت: «در ابتدای مسابقه برخی تماشاگر نماها علیه دستیارانم توهین کردند، اگر این مسئله پیگیری نشود و نتوانم با آن برخورد کنم در پرسپولیس نمی‌مانم.»

دایی درباره خبری که پیرامون حمله به اتومبیل او در محل تمرین پرسپولیس منتشر شده بود، گفت: «متاسفم برای کسانی که اسم خودشان را خبرنگار گذاشته‌اند. چرا تلفن نمی‌زنید که بببیند چه شده و بعد می‌نویسید به ماشین دایی حمله شده است. دو نفر در یک پژو بودند که با یک پراید درگیر شدند و مقصر هم آنهایی بودند که مست بودند در پژوی سفید. اسم خودتان را هم خبرنگار اسلامی گذاشته‌اید اما کارهایتان خلاف اسلام است.»
XS
SM
MD
LG