لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۵

کشته شدن «دستکم چهار تن» در اثر برف و کولاک در آمریکا و کانادا


برف و کولاک در نیویورک
برف و کولاک در نیویورک
برف و کولاک شديدی که از عصر روز جمعه، بیستم بهمن‌ماه، مناطقی از آمريکا و کانادا را فرا گرفته است تا کنون دستکم چهار کشته برجای گذاشته است.

به گزارش روز شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه آسوشيتد پرس، تا اين لحظه در اثر اين طوفان سه تن در کانادا و يک تن در آمريکا کشته شده‌اند. در کانادا يک زن ۸۰ ساله در زمان برف روبی مقابل منزل خود جان خود را از دست داده و دو مرد نيز در اثر تصادف رانندگی کشته شده‌اند. در نيويورک آمريکا نيز يک مرد ۷۴ ساله در اثر برخورد خودرو کشته شده است.

در عين حال اين طوفان سه فرودگاه اصلی نيويورک و يک فرودگاه در بوستون آمريکا را به تعطيلی کشانده و روز شنبه موجب لغو بيش از پنج هزار پرواز شده است.

طوفان آمريکا ساعات پايانی روز جمعه، ۲۰ بهمن‌ماه آغاز و تا کنون موجب قطعی برق بيش از ۶۵۰ هزار واحد مسکونی و تجار در آمريکا، به ويژه در ايالات ماساچوست و رود آيلند شده است.

طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود در برخی از مناطق ارتفاع برف به ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر برسد. همچنين پيش‌بينی می‌شود سرعت باد در برخی مناطق به بيش از ۱۰۰ کيلومتر در ساعت برسد.

در اثر اين طوفان در پنج ايالات ماساچوست، نيويورک، نيوهمپشاير، کانتيکت و رود آيلند وضعيت فوق‌العاده اعلام شده است.

در کانتيکت روز شنبه فرمان مسدود شدن تمامی خيابان‌ها صادر شده است و در بوستون نيز سيستم حمل و نقل عمومی به طور کامل متوقف شده است. همچنين اين طوفان باعث تعطيلی نيروگاه اتمی ماساچوست شده است.

همچنين در مناطقی که در معرض طوفان قرار دارند ماشين‌های برف روبی و نمک‌پاشی به حالت آماده باش هستند. تنها در نيويورک هزار و ۸۰۰ ماشين برف روبی با بيش از ۲۵۰ هزار تن نمک مستقر شده‌اند.
XS
SM
MD
LG