لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۵

راه‌پیمایی دانشجویان بسیجی در تهران


عکس از ISNA
عکس از ISNA

روز پنج‌شنبه در تهران گروهی از دانشجویان کفن‌پوش، که خبرگزاری‌های ايران آنها را بيش از ۴ هزار نفر اعلام کرده‌اند، در حمایت از مردم غزه، از محل سابق سفارت آمريکا به سمت دانشگاه تهران رژه رفتند.


راه‌پیمایان، که «گردان‌های استشهادی لبيک يا خامنه‌ای» معرفی شده‌اند، با پوشیدن کفن روی لباس‌های نظامی، پرچم‌های ايران، فلسطين و حزب‌الله لبنان را در دست داشتند.


همچنین شمار دیگری از راه‌پیمایان در مقابل دفتر شيرين عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، سفارت اردن و سفارت بريتانيا در تهران و نیز مقابل ساختمان روزنامه توقیف شده کارگزاران تجمع کردند و شعارهایی سردادند.


تجمع ديگری نيز روز پنج‌شنبه در ميدان فلسطين تهران برپا شد. شرکت کنندگان در این تجمع «دانش آموزان و فرهنگيان بسيجی» اعلام شده است.


تحصن در فرودگاه مهرآباد تهران نیز روز پنج‌شنبه برای سومین روز پیاپی ادامه داشت. سخنگوی اين تحصن به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است: «دانشجويان مشهدی، بوشهری، کرمانی، شيرازی و تبريزی نيز به داخل فرودگاه‌های شهرهای خود رفته و در آنجا به تحصن پرداختند».


آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یک‌شنبه از «مسلمانان جهان» خواسته بود تا به حمایت مردم غزه بشتابند.


با انتشار این پیام، افراد و گروه‌های مختلف جمهوری اسلامی ضمن ابراز حمایت از مردم غزه، خواهان عزیمت به آنجا شده‌اند.


مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه روز چهارشنبه خود به اتفاق آرا کلیات طرح دوفوریتی الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین را تصویب کرد.


XS
SM
MD
LG