لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

فيفا خواهان توضيح در مورد تنبیه بازيکنان تيم ملی شد


تيم ملی فوتبال ايران با اين نفرات در برابر کره جنوبی به ميدان رفت
تيم ملی فوتبال ايران با اين نفرات در برابر کره جنوبی به ميدان رفت
فيفا در نامه‌ای به فدراسيون فوتبال ايران خواهان پاسخگويی به خبر تنبيه چند بازيکن ملی پوش به دليل بستن مچ بند سبز در مسابقه با تيم کره جنوبی شد.

برپايه اين خبر شش بازيکن از تيم ملی فوتبال ايران به هنگام مسابقه انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ با مچ بند سبز رنگ، رنگ منسوب به هواداران ميرحسين موسوی، وارد ميدان بازی شده بودند.

يک سخنگوی فيفا به خبرگزاری فرانسه گفت نامه‌ای که خواهان اطلاعات بيشتر شده به فدراسيون فوتبال ايران ارسال شده است.

به گفته اين سخنگو «ما نامه ای به فدراسيون فوتبال ايران نوشته‌ايم و از آنان در مورد گزارش‌ رسانه‌ها خواستار پاسخگويی و شفاف‌سازی شده‌ايم. می‌خواهيم بدانيم که پس از مسابقه انتخابی جام جهانی در روز ۱۷ ژوئن با کره جنوبی، چه برخوردی با اين بازيکنان شده است».

خبرگزاری ايسنا روز پنجشنبه از زبان علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران، اعلام کرد که «هيچ نامه‌ای از فيفا دريافت نکرده‌ايم و فدراسيون هيچ برخوردی با شش بازيکنی که در ديدار با کره جنوبی دستبند سبز به ‌دست داشتند نکرده است».

آقای کفاشيان همچنين گفت:«رسانه‌های خارجی شايعاتی را در مورد برخی ملی ‌پوشان فوتبال ايران مطرح کرده‌اند و به آن دامن می‌زنند. بايد رسانه‌های داخلی دراين موارد هوشيارتر عمل کنند».

رييس فدراسيون فوتبال ايران اظهار داشته است «اين ‌که فيفا در مورد اتفاقات ديدار ايران ـ کره جنوبی از ما توضيح بخواهد، نکته قابل توجهی است چرا که براساس بند کد ۶ فيفا هرگونه فعاليت سياسی، مذهبی و نژاد‌پرستانه در ديدارهای رسمی فيفا مشمول تنبيهات انضباطی است. پيگيری اتفاقات ديدار ايران ـ کره‌جنوبی از وظايف فيفاست و اگر چنين نامه‌ای هم به دست ما برسد آنها را به بند ۶ کد اخلاقی فيفا ارجاع خواهيم داد».

وی پیشتر و نیز در این مصاحبه گفت که وجود چنین تنبیه‌هایی علیه ملی‌پوشان صحت ندارد.
XS
SM
MD
LG