لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۹

نامه به رئیس قوه قضائیه برای آزادی منصور اسانلو


منصور اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران
منصور اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، در نامه‌ای به محمود هاشمی شاهرودی در باره تهدیدها علیه سلامتی و امنیت جانی منصور اسانلو در زندان، به قوه قضائیه هشدار داد.

این گروه حقوق بشری در نامه خود که روز دوشنبه منتشر شده، به رئیس قوه قضائیه نوشته است که «به طور جدی نگران جان آقای اسانلو هستیم.»

در ادامه این نامه و در توجیه دلایل این نگرانی آمده است که «منصور اسانلو در زندان رجایی شهر کرج همراه با جانیان خطرناکی که جان او را تهدید می کنند، در بازداشت به‌سر می‌برد و در نتیجه خطر مرگ و یا معلولیت ایشان را تهدید می‌کند.»

از آنجایی که مطابق محتوای این نامه قوانین ایران اجازه آزادی فردی که بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را گذرانده می‌دهد، نویسندگان نامه ضمن اشاره به اینکه منصور اسانلو نباید تحت چنین شرایط خطرناکی نگهداری شود، خواستار آزادی وی شده‌اند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید آقای اسانلو در ده روز گذشته دو بار از جانب برخی از هم‌بندان خود مورد حمله قرار گرفته و یک بار به مرگ تهدید شده است.

در نامه خطاب به ریاست قوه قضائیه به نگرانی خانواده و به‌خصوص مادر سالخورده و همسر منصور اسانلو پرداخته شده و بدین نکته اشاره می‌شود که خبرهای رسیده از زندان در مورد آقای اسانلو، نگرانی و تشویش خانواده ایشان را بیش از پیش کرده است.

در ادامه این نامه می‌خوانیم «وضعیت سلامتی منصور اسانلو ماه‌ها است که روز به روز وخیم‌تر می‌شود. تعداد بسیار زیادی از سازمان‌های حقوق بشری و کارگری و همچنین سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های آنها درباره عدم توجه مناسب به بیماری‌های شدید آقای اسانلو و همچنین در باره این حقیقت که ایشان به‌طور نامناسبی همراه با خطرناک‌ترین جانیان زندانی در ایران نگه داشته شده چرا که اسانلو یک زندانی عقیدتی و سیاسی است و تنها «جرم» او فعالیت‌هایش برای کسب حقوق مشروع کارگران در ایران است، نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌اند.»

در پایان این نامه از آقای شاهرودی، رئیس قوه قضائیه خواسته شده است تا در این پرونده مداخله کرده و از بروز هر گونه حادثه ناگواری برای منصور اسانلو جلوگیری کند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران حدود دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. در سایت این گروه مدافع حقوق بشر آمده است که «این کمپین فعالان جامعه مدنی در سراسر جهان را در باره وضعیت حقوق بشر در ایران آگاه کرده و آنها را ترغیب می کند که از همنوعان ایرانی خود فعالانه حمایت کنند.»
XS
SM
MD
LG