لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۹

۵۳ زائر ايرانی در انفجار مقداديه عراق کشته شده اند


 کلاهخود يکی از مأموران قربانی پليس عراق در انفجار ميدان التحريات، بغداد.
کلاهخود يکی از مأموران قربانی پليس عراق در انفجار ميدان التحريات، بغداد.

مقامات دولت ایران می گویند: ‪ ۵۳‬ زائر ایرانی روز پنجشنبه در انفجار یک بمب در رستورانی در مقدادیه، واقع در استان دیاله در عراق، کشته شده اند.

بمب در درون رستوران و به هنگام صرف نهار مراجعه‌کنندگان منفجر شد. رييس مرکز پزشکی سازمان حج و زيارت ایران به خبرگزاری ایرنا، گفته است: ‪ ۲۶‬زن، ‪ ۲۶‬مرد و يک کودک در این حادثه کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، مقامات پلیس می گویند: بيش از ۶۳ نفر نيز در جريان اين انفجار زخمی شدند.

همچنين منابع پليس عراق می‌گويند که در بين قربانيان اين انفجار تنها پنج شهروند عراقی ديده می‌شوند. چنانچه شمار قربانيان اين گزارش‌ها تأييد شود اين سهمگين‌ترين حمله خشونت‌طلبان عراقی در سال جاری بوده است.

استان دياله يکی از دو استان عراق است که به‌رغم تمهيدات به‌کار گرفته شده همچنان از نقاط ناآرام کشور به شمار می‌رود.

در انفجاری ديگر که در پايتخت عراق به وقوع پيوست دست‌کم ۲۲ نفر کشته شدند. اين انفجار زمانی روی داد که پليس و مأموران هلال احمر در يکی از ميدان‌های نزديک به مرکز شهر، مشغول توزيع کمک و مواد غذايی بين جمعيتی از بی‌خانما‌ن‌های بغداد بودند.

در اين هنگام زن بمبگذار، ضامن کمربند محتوی مواد منفجره خود را کشيد و انفجار هولناکی را در بين کسانی که برای گرفتن کمک جمع شده بودند به‌وجود آورد.

خبرنگار روزنامه نيويورک‌تايمز در گزارش خود از اين حادثه نوشته که پس از انفجار سرتاسر محل حادثه پوشيده از خون، کيسه‌های پاره شده آرد، و پاره‌های سيب سرخ بوده است.

مقام‌های عراقی می‌گويند که دست‌کم پنج کودک در بين کشته‌شدگان وجود دارد و بيش از ۵۰ تن به واسطه اين انفجار زخمی شده‌اند.

در همين حال و در تحولی ديگر رسانه‌های عراقی به نقل از مقامات امنيتی اين کشور گزارش دادند که ابوعمر البغدادی، رهبر القاعده در شبکه عراقی اين گروه دستگير شده است.

با اين همه محمد العسگری، سخنگوی وزارت دفاع به یک شبکه خبری گفته است «ما هنوز از رده تشکيلاتی وی اطلاعی نداريم».

XS
SM
MD
LG