لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۴

«هراس شهروندان اسرائيل از دستيابی ايران به بمب هسته‌ای»


بر پايه نظرسنجی مؤسسه «ماگار موهُت» ۷۶ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال اسرائيل از آن هراس دارند که ايران به بمب هسته‌ای دست پيدا کند.
بر پايه نظرسنجی مؤسسه «ماگار موهُت» ۷۶ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال اسرائيل از آن هراس دارند که ايران به بمب هسته‌ای دست پيدا کند.
سه چهارم شهروندان اسرائيل از اينکه ايران به بمب هسته‌ای دستيابی پيدا کند هراس دارند و بسياری از آنان بر اين باورند که تلاش‌های ديپلماتيک آمريکا برای خنثی کردن برنامه‌های هسته‌ای ايران شکست خواهد خورد.

اين نظرسنجی روز يکشنبه و در جريان کنفرانس مرکز مطالعات ايرانی دانشگاه تل‌آويو، مطرح شد. بر پايه نظرسنجی مؤسسه «ماگار موهُت» ۷۶ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال اسرائيل از آن هراس دارند که ايران به بمب هسته‌ای دست پيدا کند. در همين تحقيق يک چهارم جمعيت اسرائيل نظر داده‌اند که در صورت دستيابی ايران به بمب هسته‌ای، ترک کردن خاک اين کشور را مد نظر خواهند داد.

بر طبق اين نظرسنجی، شهروندان اسرائيل نسبت به مجاب شدن ايران برای کنار گذاردن برنامه هسته‌ای‌اش از طريق ديپلماتيک بسيار بدبين هستند.

نزديک به ۵۷ درصد پاسخگويان در اين نظرسنجی گفته‌اند که گفتگوی آمريکا با ايران در اين باره راه به جايی نخواهد برد.

جامعه آماری اين نظرسنجی ۵۰۹ نفر و ضريب خطای آن چهار و نیم درصد اعلام شده است.

اسرائيل، با توجه به برنامه هسته‌ای، توسعه موشک‌های دوربرد، و اشاره مستمر محمود احمدی‌نژاد به نابودی اين کشور، ايران را بزرگترين تهديد عليه موجوديت خود می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، دولت اسرائيل تأکيد ايران بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای‌اش واستفاده از آن برای توليد انرژی برق را رد می‌کند و بابرزگ جلوه دادن تهديد ايران احتمالاً بر افکار عمومی کشور خود اثر گذار بوده است.

نيروی هوايی اسرائيل هفته گذشته رزمايش گسترده‌ای را با شبيه‌سازی حمله همه جانبه دشمنان اين کشور، از جمله ايران، به خاک خود را برگزار کرد. قرار است ظرف ۲ تا ۳ هفته آينده نيز مانوری با هدف شبيه‌سازی حمله ايران به شهرها و غيرنظاميان اسرائيل در اين کشور برگزار شود.

تل‌آويو می‌گويد که اصرار دارد راه ايران برای دستيابی به سلاح‌های هسته‌ای از طرق ديپلماتيک سد شود، با اين همه اعلام کرده که گزينه نظامی را همچنان مدنظر خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG