لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

پاپ خواهان تشکيل کشور فلسطينی شد


 پاپ بنديکت شانزدهم به همراه محمود عباس در شهر بيت‌اللحم، چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸
پاپ بنديکت شانزدهم به همراه محمود عباس در شهر بيت‌اللحم، چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸
پاپ بنديکت شانزدهم چهارشنبه در بيت اللحم در کرانه باختری رود اردن، ضمن دعا «برای برچيده شدن» تحريم عليه باريکه غزه خواستار تشکيل کشور مستقل فلسطينی شد.

کاروانی که خودروی پاپ بنديکت شانزدهم در آن قرار داشت پس از عبور از سه دروازه بزرگ فولادی که در پشت ديوار و برج‌های ديده‌بانی ديوار حائل قرار داشت، با عبور از اين ديوار از اسرائيل وارد کرانه باختری رود اردن شد.

پاپ در مسير حرکت خود از ميان خيابان‌های قديمی و شيب‌دار زادگاه عيسی مسيح مورد استقبال گرم مردم بيت‌اللحم قرار گرفت که فرياد می زدند «زنده‌باد پاپ، زنده باد فلسطين».

پاپ در هنگام سخنرانی خود خطاب به محمود عباس رئيس تشکيلات خودمختار فلسطينی، گفت: «واتيکان از حق مردم شما برای داشتن سرزمين فلسطينی در سرزمين نياکان‌تان، امنيت و صلح با همسايگان‌تان، در محدوده مرزهای به رسميت شناخته شده بين‌المللی حمايت می‌کند.»

آقای عباس هم در سخنرانی خود تأسيس «ديوار آپارتايد» را به عنوان بخشی از تلاش‌های اسرائيل برای محروم کردن مسيحيان و مسلمانان فلسطينی از سرزمين مقدس، محکوم کرد.

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی در سخنان خود از «سرکوب، زور‌سالاری و مصادره زمين» سخن گفت و اضافه کرد که فلسطينی‌ها خواهان آينده‌ای «بدون اشغال، بدون پست‌های بازرسی، بدون ديوار، بدون زندان، بدون پناهجو» هستند.

آقای عباس اضافه کرد: «در اين سرزمين مقدس، کسانی هستند که به جای ساختن پل، ديوار می‌سازند، نيروهای اشغالگری که تلاش دارند مسيحيان و مسلمانان را مجبور به ترک سرزمين‌شان بکنند.»

پاپ نيز در سخنان خود ضمن قبول نگرانی‌های امنيتی اسرائيل به رنج و محنت فلسطينی‌ها اشاره کرد و از همه خواست که به «اعمال خشونت‌آميز و ترور» روی نياورند.

پاپ سپس با حضور پنج هزار فلسطينی مسيحی مراسم دعا را به‌جا آورد.
XS
SM
MD
LG