لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۹

نازک افشار و مجيد سعيدی آزاد شدند


نازک افشار کارمند محلی سفارت فرانسه و مجيد سعيدی خبرنگار عکاس
نازک افشار کارمند محلی سفارت فرانسه و مجيد سعيدی خبرنگار عکاس
نازک افشار، کارمند سفارت فرانسه و مجيد سعيدی، خبرنگار عکاس که به اتهام «اغتشاش‌گری» و «فروش عکس به آژانس‌های خبری دشمن» محاکمه شده بودند، آزاد شدند.

نازک افشار و مجيد سعيدی پس از گذراندن محاکمه‌های دسته‌جمعی به قيد کفالت از زندان آزاد شدند.

آزادی خانم افشار بيست و چهار ساعت پس از هشدار اتحاديه اروپا به مقام‌های ايرانی اتفاق می‌افتد. اين اتحاديه نسبت به محاکمه نازک افشار و حسين رسام موضع گرفته و اعلام کرده بود که موضع واحدی در قبال اقدام تهران به عمل خواهد آورد.

به گفته پسر خانم افشار، وی روز پنج شنبه ۱۵ مرداد بازداشت و روز شنبه ۱۷ مرداد، در دومين جلسه دادگاه متهمان معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، به عنوان متهم حاضر شد.

اتهام اصلی عنوان شده در دادگاه برای نازک افشار ارسال ايميل به دوستانش در مورد اخبار و وقايع اعتراضی پس از انتخابات ۲۲ خرداد و «اغتشاش‌گری و ايجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاش‌گران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه» بود.

مجيد سعيدی، عکاس مطبوعاتی، در تاريخ ۱۰ تير ماه بازداشت شد. خبر آزادی وی در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری دولتی ايرنا هفته گذشته او و ساتيار امامی را به تشکيل شبکه عکس برداری از تظاهرات و فروش آن به «آژانس های خبری دشمن» متهم کرده بود.

آقای سعيدی روز ۱۰ مرداد در نخستين جلسه محاکمه دسته‌جمعی متهمان معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، در ميان متهمان قرار داشت.

در پی طرح اين اتهام کميته حفاظت از خبرنگاران در بيانيه‌ای اتهام‌های منتسب به اين دو عکاس را رد کرد و گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی را نيز فاقد پايه و اساس دانست.
XS
SM
MD
LG