لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

احمدی‌نژاد: دوست دارم به المپیک بروم اما با حضورم مشکل دارند


محمود احمدی‌نژاد
محمود احمدی‌نژاد
در حالی که پیشتر اعلام شده بود محمود احمدی‌نژاد تصمیمی ندارد تا در المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور پیدا کند، وی روز پنجشنبه گفت: «دوست دارم به المپیک بروم اما آن‌ها با حضور من مشکل دارند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی سال ۹۰ گفت: «متأسفانه آن‌ها با حضور من مشکل دارند و گرنه من دوست دارم که در المپیک حاضر شوم و جوانان عزیز را تشویق کنم.»

رییس جمهوری توضیح بیشتری درباره مشکل پیش روی وی برای حضور در المپیک لندن نداد ولی از زمان حمله دانشجویان بسیجی به سفارت بریتانیا در تهران در آذرماه سال ۹۰ مناسبات میان تهران و لندن با تنش زیادی روبرو شده است.

به دنبال این حمله، بریتانیا تمام کادر دیپلماتیک خود را از ایران خارج کرد و از دیپلمات‌های ایرانی خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

محمود احمدی‌نژاد در حالی از تمایلش به حضور در مراسم المپیک خبر داد که ۲۵ اردیبهشت‌ماه محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان گفته بود که محمود احمدی‌نژاد به المپیک لندن نخواهد رفت.

این اظهار نظر پس از آن صورت گرفت که برخی از وبسایت‌های خبری ایران اعلام کردند که بریتانیا قصد دارد از کسانی که به قصد شرکت در المپیک به لندن می‌آیند، حتی مسئولان سیاسی کشورها، انگشت‌نگاری کند.

وزیر ورزش و جوانان ایران پیشتر ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این تصمیم بریتانیا گفت: «البته رییس جمهوری کشورمان نیز تصمیمی برای حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن ندارد.»

این در حالی است که تلویزیون انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه گزارش داده بود که محمود احمدی‌نژاد و وزیر ورزش ایران پس از آن که متوجه شدند که لندن قصد دارد از «ورزشکاران و مربیان انگشت‌نگاری و اسکن چهره» به عمل بیاورد، گفته‌اند که در این مسابقات حضور نخواهند یافت.

محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه ضمن ابراز علاقه به حضور در مسابقات المپیک، در عین حال از ورزشکاران ایرانی راهی این مسابقات خواست تا «آرش‌وار» در این المپیک حاضر شوند و برای ایران افتخار کسب کنند.

وی گفت: «۳۳ سال است که آن‌ها تبلیغ می‌کنند جوان ایرانی نمی‌تواند روی سکو برود، البته جوانان ما در میادین المپیک همواره کار آرش را می‌کنند.»

سی‌امین دوره بازی‌های المپیک از ششم تا بیست و دوم مرداد‌ماه در لندن برگزار می‌شود و این در حالی است که بنا بر اظهارات دبیر کمیته ملی المپیک ایران، هنوز هیات ورزشی ایران دعوتنامه‌ای برای بازی‌های المپیک دریافت نکرده است.

این پانزدهمین بار است که ایران در بازی‌های المپیک حضور پیدا می‌کند. به گفته کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی، ایران تا کنون در مسابقات المپیک موفق به کسب ۱۱ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز شده است.
XS
SM
MD
LG