لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۸

وزير ارشاد: اختصاص بودجه برای تسويه حساب کارمندانی که به اسلام اعتقاد ندارند


محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید این وزارت‌خانه امسال بودجه‌ای را برای تسویه حساب با کارمندانی که «به اسلام اعتقاد ندارند» اختصاص داده است.

محمد حسینی، روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با کارکنان این وزارتخانه، با تأکید بر این که افرادی که می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند «باید معتقد باشند»، گفت: «کسی که به اسلام اعتقاد نداشته باشد، باید با او تسویه حساب کرد و امسال ما پولی را گذاشته‌ایم برای همین کار.»

وی همچنین افزود: «کسانی که نماز نمی‌خوانند و اعتقاد ندارند، نمی‌توانند فرهنگ اسلامی را ترویج دهند. این دوستان می‌توانند در جایی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کنند که خیلی به اعتقاد ربطی نداشته باشد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افرادی که «نمی‌خواهند با حرکت اسلامی» در وزارت ارشاد همراهی داشته باشند خواست تا با این وزارتخانه تسویه حساب کنند.

وی اطمینان داد که وزارت ارشاد حق و حقوق افرادی را که به دلیل عدم اعتقاد به اسلام با آن‌ها تسویه حساب می‌شود، به صورت «تمام و کمال» پرداخت خواهد کرد.

بحث تصفیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارمندانی که «اعتقادی به اسلام ندارند» در حالی مطرح می‌شود که طی سال های اخیر مقامات دولت محمود احمدی نژآد از اسلامی کردن فضای عمومی و وزارت خانه ها سخن گفته اند.

در همین زمینه، از آن نیز بحث اسلامی کردن علوم انسانی و دانشگاه ها از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد در وزارت علوم مطرح بود.

به دنبال تأکید آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر استواری دروس دانشگاه بر مبانی اسلام، این وزارتخانه تمهیدات گسترده‌ای را به منظور تغییر مبانی دروس رشته‌های علوم انسانی و همچنین تصفیه دانشگاه از دانشگاهیان «غیر همسو» با نظام جمهوری اسلامی به کار بست.

کامران دانشجو، وزیر علوم دولت جمهوری اسلامی در اسفندماه ۱۳۸۸ اعلام کرد، تمام استادان و دانشگاهیان «غیر همسو» با نظام جمهوری اسلامی اخراج می‌شوند و روسای دانشگاه‌ها اجازه ندارند کسانی را استخدام کنند که به ولایت فقیه باور ندارند.

پس از آن آقای دانشجو در شهریور سال گذشته از تغییر محتوای رشته‌های علوم انسانی «بر اساس مبانی اسلام» خبرداد.

وی همچنین تأکید کرد که «مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان» دانشگاهی را که فضای اسلامی نداشته باشد و با فرهنگ بسیجی مخالف باشد، «با خاک یکسان می‌کنند».

در راستای تلاش دولت محمود احمدی‌نژاد برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، در سال‌های گذشته ده‌ها تن از استادان دانشگاهی اخراج و یا مجبور به بازنشستگی زودهنگام شده‌اند.
XS
SM
MD
LG