لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

خودداری مقامات زندان از تحویل جسد علی صارمی به خانواده وی


روز سه شنبه و پس از اعدام علی صارمی به اتهام عضویت در گروه مجاهدین خلق، عده‌ای از اعضای خانواده آقای صارمی که برای تحویل جسد به زندان اوین مراجعه کرده بودند، برای چند ساعت بازداشت شدند و مقامات زندان نیز از تحویل جسد آقای صارمی خودداری کردند.

مهین صارمی، همسر علی صارمی روز چهارشنبه، ۸ دی‌ماه، پس از آزادی به رادیو فردا گفت روز سه شنبه، پس از شنیدن خبر اعدام علی صارمی از رسانه‌های جمهوری اسلامی، به همراه خانواده و اقوام برای تحویل گرفتن جسد به زندان اوین رفته بودند، که مأموران امنیتی شش نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.



روز سه شنبه، حسن صارمی، برادر علی صارمی، در گفت‌و‌گو با رادیو فردا اعلام کرده بود که پدر، خواهر، همسر، دختر و داماد آقای صارمی و دو تن از اقوام وی در جلوی زندان اوین بازداشت شده‌اند.

خانم صارمی به رادیو فردا گفت که تا سه شنبه شب در بازداشت بودند و در نهایت پس از آن‌که از آن‌ها تعهد گرفته شد که دیگر جلوی زندان اوین جمع نشوند، آزاد شدند.



این در حالی است که خانم صارمی می‌گوید آن‌ها تنها برای گرفتن جسد به زندان اوین رفته بودند و تنها خواسته‌شان تحویل گرفتن جسد آقای صارمی است.

زینب صارمی، دختر آقای صارمی،‌ به رادیو فردا گفته است که به آن‌ها اطلاع داده شده برای دریافت پیکر آقای صارمی، باید صبح روز پنجشنبه به کهریزک مراجعه کنند.

مهین صارمی نیز به رادیو فردا اعلام کرد که صبح چهارشنبه، مأموران امنیتی در اطراف منزل آن‌ها در حال گشت‌زنی بودند و برادرزاده علی صارمی را به دلیل چسباندن اطلاعیه تحریم آقای صارمی بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه گزارش دادند که علی صارمی به اتهام «عضویت» در سازمان مجاهدین خلق و «تبلیغ» و «فعالیت‌های مکرر» برای این سازمان به دار آویخته شده است.

این در حالی است که برادر آقای صارمی به رادیو فردا گفت که علی صارمی «به هیچ وجه» عضو سازمان مجاهدین خلق نبود و تنها از این سازمان هواداری می‌کرد.

با‌ این‌حال سازمان مجاهدین خلق، روز سه شنبه با انتشار خبر اعدام علی صارمی، وی را عضو این سازمان معرفی کرد.

حسن صارمی همچنین افزود که اعضای خانواده آقای صارمی هیچ اطلاعی از زمان اجرای حکم نداشتند و تنها روز دوشنبه زمانی که با زندان گوهردشت تماس گرفته بودند، به آن‌ها گفته شده بود که علی صارمی منتقل شده است.

آقای صارمی که چندین بار توسط جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، در سال ۱۳۸۱ به اتهام دیدار از اردوگاه اشرف در عراق و فراگیری «آموزش‌های لازم» دستگیر شد و این در حالی است که برادر وی می‌گوید که تنها دلیل سفر آقای صارمی به عراق، دیدار با پسرش بود که در اردوگاه اشرف به سر می‌برد.

علی صارمی آخرین بار در سال ۱۳۸۶ و پس از سخنرانی در گورستان خاوران دستگیر و به اعدام محکوم شد که این حکم روز سه شنبه به اجرا درآمد.
XS
SM
MD
LG