لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۸

لیگ قهرمانان فوتبال آسیا؛ شکست استقلال در خانه پاختاکور


بازی استقلال در مقابل پاختاکور در تهران- ۱۷ فروردین
بازی استقلال در مقابل پاختاکور در تهران- ۱۷ فروردین
تیم استقلال در گروه دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در تاشکند با یک گل دیرهنگام، دو بر یک مغلوب پاختاکور ازبکستان شد و موقعیت راهیابی به دور بعد را بسیار دشوار کرد.

در این بازی پاختاکور تاشکند با بازی حساب شده در مقابل حریف ایرانی خود، بازیکنان کلیدی استقلال را از پا انداخت و در نهایت توانست با زدن یک گل در هر نیمه به پیروزی برسد.

با این اوصاف، تنها پیروزی تیم السد قطر بر النصر در عربستان سعودی که سه شنبه شب انجام می‌شود، می‌تواند امیدها را به استقلال بازگرداند.

در ورزشگاه اختصاصی پاختاکور تعداد تماشاگران بیش از سه هزار نفر گزارش شد و برای تیم میزبان، آندریف در دقیقه ۲۷ و کریمتسف در دقیقه ۸۹ و برای استقلال، آرش برهانی در دقیقه ۱+۴۵ گل را در دروازه حریف کاشتند.

نیمه نخست با فراز و نشیب‌های استقلال یک بر یک مساوی به پایان رسید. در دقیقه‌های نخستین بازی، پاختاکور به تمامی در نیمه زمین استقلال خیمه زد و چند بار خطر دروازه محمد محمدی مصدوم را تهدید کرد.

با این‌حال آبی‌پوشان کم کم خود را در زمین حریف یافتند و برتری خود را به تیم میزبان نشان دادند. در لحظه‌هایی که به نظر می‌آمد استقلال بر حریف مسلط شده است، یک بار ضربه کرنر هوار ملامحمد و یک پرتاب بلند از سوی حنیف عمران‌زاده با دو ضربه سر مهاجمان استقلال، توپ را تا آستانه دروازه حریف پیش برد که هر دوبار نیکیتا، دروازه‌بان جوان پاختاکور توانست توپ را از بالای سر خود به زحمت روانه کرنر کند.

سه ارسال و سه گل

هر سه گل رد و بدل شده این مسابقه در پی ارسال‌هایی از دو جناح بدست آمد. در دقیقه ۲۷ سهل انگاری مدافعان و هافبک‌های جناح چپ استقلال به مهاجم سریع ازبکستان فرصت داد از بند جواد شیرزاد بگریزد و توپ را سانتر کند. ضربه استانيسلاو آندريف پس از برخورد به پاشنه پای صادقی در جلو آندریف در حال فرود آمدن بود که شلیک سرضرب و قوسدار آندریف با چاشنی بخت بلند، دور از دسترس محمد محمدی به دیرک عمودی راست دروازه خورد و درون گل پیچید.

در حالی که به نظر می‌آمد با آفسایدگیری مدافعان پاختاکور و پاس‌های پر اشتباه مهاجمان استقلال، نیمه نخست با برتری میزبان به پایان برسد، با مانور و پاس خوب هوار ملامحمد از چپ، جواد شیرزاد توپ را به دهانه دروازه فرستاد و فرصت‌شناسی آرش برهانی به مهاجم استقلال فرصت داد تا در نخستین دقیقه وقت تلف شده با ضربه بدن، گل تساوی بخش را به ثمر برساند.

در نیمه دوم اما پاختاکور به مراتب حساب شده‌تر از استقلال بازی کرد و توپ‌های عمقی یاران حیدراف در بین دو مدافع میانی آبی‌پوشان هر لحظه خطرناک به نظر می‌رسید.

در دقیقه ۶۰ بازی، اشتباه و سهل‌انگاری حنیف عمران‌زاده به ساویچ فرصت داد تا با یک ضربه تا آستانه گل پیش برود، اما با دخالت به موقع امیرحسین صادقی، توپ تغییر مسیر داد و با برخورد به پایه راست دروازه استقلال، به کرنر رفت.

در نهایت در حالی که تنها یک دقیقه به پایان وقت قانونی باقی مانده بود، عمران‌زاده با یک خطای بی‌مورد در کنار خط و نزدیک به میانه زمین، دو اخطاره شد تا مقدمه گل پیروزی پاختاکور فراهم شود. ضربه آزاد به روی دروازه استقلال آمد و با جایگیری اشتباه یاران استقلال، کریمتسف با ضربه سر توپ را درون دروازه استقلال جای داد.

با شکست استقلال ده نفری شده، بخت این تیم برای صعود به دور بعد کاهش یافت. استقلال یک بازی در زمین تیم السد در قطر باقی دارد ویک بازی در تهران با النصر عربستان.

رخشان حیدراف، سرمربی تیم پاختاکور ازبکستان پیش از مسابقه با استقلال اعلام کرد که شکست از تیم ایرانی در تهران تنها به دلیل تجربه بیشتر بازیکنان استقلال بوده است و این بار در تاشکند بازیکنانش می‌خواهند سه امتیاز بدست آورند تا همچنان در لیگ برتر قهرمانان فوتبال آسیا امیدوار باقی بمانند.

این خواسته با گل دوم و دیرهنگام یاران حیدراف به حقیقت بدل شد و پاختاکور که با یک امتیاز در این بازی میزبان استقلال چهار امتیازی بود، توانست با این گل چهار امتیازی شود.

این در حالی است که پرویز مظلومی، سرمربی تیم استقلال گفته بود که برای قرار گرفتن در جمع ۱۶ تیم صعود کننده به دور بعدی و تنها برای تکرار پیروزی در تهران به تاشکند آمده است.

مظلومی همچنین اعلام کرده بود که در تهران تیمش بازی زیبایی کرده و پیروز شده و امیدوار است در تاشکند هم آن نتیجه را تکرار کند. او پیروزی دوباره بر پاختاکور را عامل صعود به دور بعد دانسته بود. با این‌حال حریف جوان با آنالیز دقیق توانایی‌های استقلال توانست هم یاران کلیدی را از کار بیاندازد و هم به نخستین پیروز دست یابد.

تیم پاختاکور بدون دروازه‌بان محرومش در تاشکند به دیدار استقلال رفت. تیمورخوجا عبدوخولیقوف جایش را به نیکیتا ریبکین، دروازه بان ۱۹ ساله داده بود. این دروازه‌بان جانشین تیمور جورایف شده است که در رقابت‌های داخلی ازبکستان نمایش مطمئنی نداشت.

صنعت شیخوف نیز با وجود ناراحتی از ناحیه بازو در پانزده دقیقه آخر مسابقه مقابل استقلال در خط حمله به هنرنمایی پرداخت.

پیروزی دو بر یک پاختاکور هر دو تیم را چهار امتیازی کرد تا تنها تفاضل گل به سود استقلال باشد.

بازیکنان استقلال: محمد محمدی - پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، جواد شيرزاد - كيانوش رحمتی، فرزاد آشوبی (از دقیقه ۹۰+۱ بیژن کوشکی) - مجتبی جباری، هوار ملا محمد، آرش برهانی(از دقیقه ۸۵ اسماعیل شریفات) - فرهاد مجيدی (کاپیتان) (از دقیقه ۸۰ مهدی سیدصالحی)

سرمربی: پرویز مظلومی

اخراج: حنیف عمران زاده در دقیقه ۸۹

داور: يوييچی نيشيمورا از ژاپن
XS
SM
MD
LG