لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۲

دبیر کمیسیون فرهنگی دولت احمدی نژاد بازداشت شد


عباس امیری فر (سمت چپ) همراه با اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور اسلامی ایران
عباس امیری فر (سمت چپ) همراه با اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور اسلامی ایران
عباس امیری‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، یکشنبه شب از سوی دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.

منابع نزدیک به این روحانی که نخواستند نامشان فاش شود به رادیو فردا گفته‌‌اند عباس امیری‌فر، که همچنین دبیر کلی تشکلی موسوم به جامعه وعاظ ولایی را بر عهده دارد، در منزل خود بازداشت شده است.

در همین حال، خبرگزاری فارس تأکید کرده است که حجت‌الاسلام امیری فر از سوی دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده است.

سایت «مشرق‌نیوز»، نزدیک به دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران، اتهام عباس امیری‌فر را «مشارکت در تهیه و توزیع سی‌دی "ظهور بسیار نزدیک است"، توهین و ایراد اتهام علیه برخی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی» عنوان کرده است.

در حالی که خبرگزاری فارس می گوید آقای امیری‌فر روز دوشنبه با قید وثیقه آزاد شده است، ولی منابع نزدیک به این روحانی به رادیو فردا گفته‌اند که آقای امیری‌فر همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

عباس امیری‌فر، که امام جماعت مسجد ریاست جمهوری نیز هست از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

دبیر کمیسیون فرهنگی دولت، روز شنبه، ۱۰ اردیبهشت، در گفت‌و‌گو با روزنامه شرق ضمن حمایت از اسفندیار رحیم مشایی، اعلام کرده بود که هر کس با احمدی‌نژاد سر ناسازگاری دارد، به مخالفت با آقای مشایی می‌‌پردازد.

وی گفته بود: «کسی که خودش را اصولگرا می‌داند باید از آقای احمدی‌نژاد حمایت کند، کسی که یاران احمدی‌نژاد را می‌کوبد، اصولگرا نیست.»

آقای امیری‌فر همچنین با اشاره به این‌که اصولگرایی، «مانند جناح راست سنتی شده» و «خاصیت» و «جذابیت» خودش را «از دست داده»، تأکید کرده بود که آقای احمدی‌نژاد و حامیانش اصولگرا نیستند.

وی روز دوم اردیبهشت ماه نیز در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس، با تأکید بر جدایی حامیان‌ آقای احمدی‌نژاد از اصولگرایان، در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرده‌بود: «دولت، یعنی رئیس جمهور و یارانش که آقای مشایی هم جزو آن است، برنامه مدونی برای انتخابات آتی دارند و قطعا در رقابت با اصولگرایان، این جریان را شکست خواهند داد.»

دبیر کل جامعه وعاظ ولایی همچنین تأکید کرده بود که اگر اسفندیار رحیم مشایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعدی شود، «قطعا رئیس جمهور بعدی ایران خواهد شد.»

وی به صراحت افرادی چون حسین شریعتمداری، حمید رسایی، عبدالله زاکانی، احمد توکلی و علی مطهری، شخصیت های نزدیک به اصولگرایان را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «اگر کسی بگوید طرفدار احمدی‌نژاد است اما مشایی را قبول نکند، قطعا دروغ می‌گوید چرا که مشایی و احمدی‌نژاد تفاوتی با یکدیگر ندارند. هرچه مشایی می‌گوید مورد تأیید احمدی‌نژاد است و هرچه احمدی‌نژاد می‌گوید مشایی آن را قبول دارد.»

خبرگزاری فارس روز پنجم اردیبهشت گزارش کرده بود که مراسم ختم پدر همسر عباس امیری‌فر، «با حضور گسترده متهمان حوادث پس از انتخابات» برگزار شده بود و به حضور افرادی نظیر محمدرضا خاتمی، محمد‌علی ابطحی، علی‌ شکوری‌راد، شهاب طباطبایی، حسن مرعشی و فیض‌الله عرب‌سرخی، باجناق آقای امیری‌فر و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اشاره کرده بود.
XS
SM
MD
LG