لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۵

صدور اخطار قرمز اینترپل برای ایرانی‌های متهم به ارتباط با انفجار هند


تصاویر منتسب به چهار متهم ایران که در وبسایت رسمی اینترپل منتشر شده است.
تصاویر منتسب به چهار متهم ایران که در وبسایت رسمی اینترپل منتشر شده است.
پلیس بین‌الملل برای چهار ایرانی مظنون به دست داشتن در انفجار خودروی حامل دیپلمات اسرائیلی در هند اخطار قرمز صادر کرده است و از این پس نیروهای پلیس در سرتاسر جهان موظف هستند این افراد را در صورت شناسایی دستگیر کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رونالد نوبل، دبیرکل پلیس بین‌الملل، اینترپل، در بیانیه‌ای به مقام‌های هند اطمینان داده است که مجریان قانون در سرتاسر جهان برای بازداشت این چهار ایرانی گوش به زنگ هستند.

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت رسمی اینترپل، این چهار ایرانی عبارت‌اند از هوشنگ افشار ایرانی ۳۹ ساله، سید علی مهدیان‌ صدر ۵۰ ساله، محمد‌رضا ابوالقاسمی ۴۷ ساله و مسعود صداقت‌زاده ۳۱ ساله که اینترپل اتهام تمامی این چهار نفر را «تروریسم و اجرام مربوط به استفاده از اسلحه یا مواد منفجره» عنوان کرده است.

این اخطار قرمز در حالی منتشر شده است که مسعود صداقت‌زاده پیشتر در ارتباط با انفجار‌هایی که در تایلند رخ داده بود در مالزی دستگیر شد و هم‌اکنون در اختیار پلیس مالزی است.

۲۴ بهمن‌ماه در جریان یک بمب‌گذاری در یک خودرو در دهلی نو، پایتخت هند، یک دیپلمات زن ۴۲ ساله اسرائیلی که همسر رایزن دفاعی سفارت اسرائیل در هند نیز هست به همراه راننده‌اش و دو تن همراه دیگر زخمی شد.

هند اگرچه اتهامی را متوجه جمهوری اسلامی نکرده، از آن زمان تحقیقاتش را با تمرکز بر روی ایرانیان آغاز کرد و در نهایت برای چهار ایرانی قرار بازداشت صادر کرد.

انفجار در دهلی نو در حالی رخ داد که همزمان یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت اسرائیل در گرجستان کشف شد.

همچنین ۲۵ بهمن‌ماه نیز انفجارهایی در بانکوک، پایتخت تایلند، به وقوع پیوست که به دنبال آن چهار ایرانی به اتهام ارتباط با این انفجار‌ها دستگیر شدند.

اسرائیل ایران را به دست داشتن در بمب‌گذاری‌های هند، گرجستان و تایلند متهم کرده است، با این‌ حال ایران تمامی این اتهام‌ها را رد کرده و تأکید دارد که خود قربانی حملات تروریستی است.
XS
SM
MD
LG