لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

ایران کشف تسلیحات خود در کشتی توقیفی در مدیترانه را تکذیب کرد


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
به دنبال اظهارات اسرائیل مبنی بر توقیف یک کشتی باری حامل «تسلیحات ایرانی» از سوی تکاوران اسرائیلی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، عطاءالله صالحی روز چهارشنبه ضمن تکذیب این خبر اسرائیل را متهم به «دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی» کرد و گفت: «به طور یقین اسرائیل با توجه به تمامی این ضررهایی که دارد می‌بیند به دنبال فرعون مصر انشاء‌الله در آب‌های مدیترانه غرق خواهد شد.»

روز گذشته ارتش اسرائیل اعلام کرد که تکاوران دریایی اسرائیل یک کشتی آلمانی به نام «ویکتوریا»‌را در ۳۲۰ کیلومتری اسرائیل توقیف کرده‌اند که در بازرسی‌های اولیه، سه محموله تسلیحاتی در این کشتی کشف شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، «نیروهای تروریست» ساکن غزه را گیرندگان این محموله اعلام کرده و گفته است که ایران «منبع» ارسال این سلاح‌ها بوده است.

فرمانده کل ارتش ایران روز چهارشنبه این خبر را کذب دانست و افزود: «رژیم غاصب اسرائیل تنها رژیمی است که از بیداری اسلامی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خسارت می‌بیند.»

ارتش اسرائيل در آبان‌ماه ۸۸ نیز يک کشتی باری حامل سلاح ایرانی را در ۱۶۰ کيلومتری سواحل اين کشور در دريای مديترانه رديابی و توقيف کرد که بنا به اظهارات آن زمان نیروی دریایی اسرائیل، ۳۶ کانتینر از ۵۰۰ کانتینر آن حاوی سلاح‌های ساخت ایران از جمله راکت، تفنگ، گلوله خمپاره و نارنجک بود.

غزه از تابستان سال ۲۰۰۷ که حماس بر این باریکه مسلط شد، در محاصره بوده و اسرائیل تمامی راه‌های زمینی و دریایی برای ورود محموله به این منطقه را مسدود کرده است.
XS
SM
MD
LG