لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

کشته شدن «شش پاکستانی» توسط مرزبانان ایرانی


یک مرزبان ایرانی
یک مرزبان ایرانی
یک مقام رسمی پاکستان می‌گوید که پلیس مرزی ایران شش پاکستانی را به دلیل انحراف از مرز به درون خاک ایران به ضرب گلوله از پای درآورده‌ و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجیب رحمان، معاون فرماندار گوادر، بندری در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان، روز جمعه در این خصوص گفت که از پلیس مرزی اطلاعاتی در خصوص تیراندازی مرزبانان ایران به هشت پاکستانی ساکن دهی مرزی دریافت کرده است.

به گفته وی،‌ این هشت نفر به همراه گله خود وارد مرز ایران شده بودند.

آقای رحمان افزود بر اثر این تیراندازی که به گفته وی پنج‌شنبه شب رخ داده است، شش تن کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

معاون فرماندار گوادر تصریح کرد که در حال حاضر مقامات ذی‌ربط با پلیس مرزی ایران در حال مذاکره هستند تا اجساد و افراد زخمی را تحویل بگیرند.

تیراندازی روز پنج‌شنبه در حالی رخ داده است که به تازگی دادگاهی در پاکستان سه مرزبان ایرانی را که به اتهام قتل در بازداشت مقامات پاکستانی بودند، مورد عفو قرار داده و روانه ایران کرد.

پلیس پاکستان ۱۳ دی‌ماه اعلام کرد که سه مرزبان ایرانی را که در عملیات تعقیب قاچاقچیان وارد استان بلوچستان پاکستان شده و به سوی یک خودرو آتش گشوده بودند، بازداشت کرده است.

پلیس پاکستان آن زمان اعلام کرد که یک شهروند پاکستانی در این عملیات کشته شده و تأکید کرده بود که دادگاه این سه مرزبان به دلیل شکایت پدر فرد کشته شده، به اتهام قتل برگزار خواهد شد.

همان زمان فرمانده مرزبانی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن تأکید بر این‌که این مرزبانان در جریان درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، به دلیل تاریکی هوا و به اشتباه وارد خاک پاکستان شده بودند، خواستار آزادی هرچه سریع‌تر این مأموران شده بود.

این سه مرزبان در نهایت اواخر دی‌ماه پس از آن‌که از سوی اولیای دم مورد عفو قرار گرفتند، آزاد و به ایران مسترد شدند.
XS
SM
MD
LG