لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۸

سخنگوی قوه قضاییه حصر موسوی و کروبی را تایید کرد


غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه
سخنگوی قوه قضائیه ایران روز دوشنبه قطع ارتباط تلفنی، غیر تلفنی و ایجاد محدودیت برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی جمهوری اسلامی را تأیید کرد، و همزمان معترضان خود را برای اعتراض به حصر خانگی رهبران مخالفان، در روزهای ۱۰ و ۲۴ اسفند آماده می کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای پیرامون حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به خبرنگاران گفته است: «پس از اتمام حجت‌ها، در قدم اول ارتباطات آن‌ها اعم از رفت و آمد و ارتباطات تلفنی و غیر تلفنی آنان مسدود شده و اگر چنانچه اقتضائات فراهم شود قدم‌های بعدی نیز برداشته خواهد شد و اکنون آن‌ها در محدودیت به سر می‌برند.»

آقای اژه‌ای همچنین با «واضح» و «روشن» معرفی کردن ماهیت «جریان فتنه»، در توضیح نحوه رسیدگی به اتهامات رهبران مخالفان گفت: «امروزه قضایا روشن شده است، تحریکات بیگانگان اجانب واضح و روشن است و اکنون ضد انقلاب به صورت عریان به میدان آمده و طبیعی است که از این به بعد سیاست برخورد با آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.»

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه تأکید کرد که اعمال محدودیت‌ها پس از صورت گرفتن «اقدام قضائی» و «اتمام حجت‌ها و هشدارها» صورت گرفته است.

وی همچنین تأکید کرد که «جریان فتنه» رسوا شده است و افزود: «آنان (موسوی و کروبی) نه تنها جایگاهی در میان مردم ندارند بلکه ضد انقلاب‌ها نیز آن‌ها را مسخره می‌کنند.»

اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در حالی بیان شده است که پیشتر شورای هماهنگی راه سبز امید، متشکل از افراد نزدیک به موسوی و کروبی، طی فراخوانی از «همگان» دعوت کرده‌ است که در اعتراض به «حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز»، روز سه شنبه، دهم اسفند از ساعت پنج بعد از ظهر از میدان امام حسین به سوی میدان آزادی دست به راهپیمایی زده و در حمایت از کروبی و موسوی شعار دهند.

این شورا تأکید کرده است که در صورت پایان نیافتن حصر رهبران مخالفان، علاوه بر راهکارهای دیگر، در ۲۴ اسفند نیز تجمعات اعتراضی غیر متمرکزی را در سراسر کشور ترتیب خواهند داد.

پس از راهپیمایی ۲۵ بهمن، وبسایت‌های خبری اصلاح‌طلب از حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی خبر داده و فرزندانشان نسبت به وضعیت نامعلوم آن‌ها اعلام نگرانی کرده اند.

به گزارش سایت سحام‌نیوز، پایگاه خبری مهدی کروبی، این رهبر مخالفان و همسرش از روز پنجم اسفند، تحت تدابیر امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

شبکه خبری سی ان ان نیز روز یکشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد، که میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان به «خانه امن» منتقل شده‌اند.

مجتبی واحدی، سخنگوی مهدی کروبی می‌گوید، احتمالا خبر انتقال موسوی و کروبی و همسرانشان به مکان نامعلوم صحت دارد.

پیشتر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، آشکارا از قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواست کاری کند که ارتباط رهبران مخالفان با مردم به کلی قطع شود و آنان در حصر خانگی قرار گیرند.
XS
SM
MD
LG