لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۷

ربکا بروکس، سردبیر پیشین هقته نامه «نیوز آو د ورلد» بازداشت شد


ربکا بروکس، سردبیر پیشین هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد»
ربکا بروکس، سردبیر پیشین هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد»
پلیس بریتانیا روز یکشنبه، ربکا بروکس، سردبیر پیشین هفته‌نامه بریتانیایی «نیوز آو د ورلد» را در ارتباط با اتهامات مربوط به شنود تلفنی شخصیت‌های مختلف بریتانیا و پرداخت رشوه به پلیس برای تهیه اخبار بازداشت کرد.

این دستگیری دو روز پس از آن صورت گرفت که ربکا بروکس، مدیر اجرایی پیشین شرکت نیوز اینترنشنال و سردبیر پیشین هفته‌نامه متعلق به این شرکت، از سمت خود استعفا داد.

سخنگوی پلیس لندن اعلام کرده است که در حال حاضر خانم بروکس برای پاسخ به یک رشته سوالات در اختیار پلیس است.

سخنگوی خانم بروکس نیز روز یکشنبه بازداشت خانم بروکس را تأیید کرده و گفته‌است که خانم بروکس در ارتباط با تحقیقاتی در مورد اقدامات غیر قانونی روزنامه «نیوز آو د ورلد» از جمله شنود تلفنی و پرداخت رشوه به پلیس برای گرد‌آوری اخبار، طبق قرار قبلی شخصا به مرکز پلیس مراجعه کرده و بازداشت شده است.

هفته‌نامه بریتانیایی «نیوز آو د ورلد» که پرفروش‌ترین نشریه روزهای یکشنبه در بریتانیا بود، هفته گذشته در پی رسوایی ناشی از برملا شدن اقدامات غیرقانونی این روزنامه پس از ۱۶۸ سال تعطیل شد.

خبرنگاران هفته نامه «نیوز او د ورلد» متعلق به مجموعه رسانه‌ای «نیوز اینترنشنال»، متهم هستند که برای انتشار مطالب جنجالی و پرخواننده، از طریق رشوه دادن به پلیس و شنود تلفنی صدها نفر از شخصیت‌های انگلستان و بازماندگان قربانیان جنایات مختلف و حتی خانواده‌های سربازان انگلیسی که در جنگ کشته شده‌اند، به زندگی خصوصی این افراد نفوذ کرده‌اند.

روز یکشنبه، ساعاتی پیش از بازداشت ربکا بروکس، شرکت نیوز اینترنشنال، اعلام کرده بود که برای احیای سابقه خود و جبران اقدامات غیر قانونی‌اش، به طور کامل با پلیس همکاری خواهد کرد و اطمینان خواهد داد که اقدامات نادرست گذشته را تکرار نکند.

پلیس بریتانیا روز یکشنبه در بیانیه‌ای بدون ذکر نام خانم بروکس اعلام کرده بود که ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه، «خانم ۴۳ ساله‌ای»، طبق قرار قبلی شخصا به مرکز پلیس آمده و از سوی مأموران این مرکز بازداشت شد.

خانم بروکس دهمین فردی است که در روزهای اخیر در ارتباط با اتهامات شنود تلفنی از سوی هفته نامه «نیوز آو د ورلد» دستگیر می‌شود.

چندی پیش، اندی کولسون، مشاور پیشین نخست‌وزیر بریتانیا و یکی از سردبیران سابق «نیوز آو د ورلد» نیز در ارتباط با اتهامات مشابه دستگیر شده بود.

پلیس بریتانیا تاکنون در حدود چهار هزار نفر را شناسایی کرده‌است که ممکن است هدف شنودهای غیرمجاز رسانه‌های روپرت مورداک قرار گرفته باشند.

روپرت مورداک، مالک شرکت رسانه‌ای «نیوز اینترنشنال» روز شنبه با اظهار پیشمانی از اقدامات غیر قانونی هفته نامه اش، با انتشار یک آگهی در روزنامه‌های مختلف بریتانیا از مردم این کشور به خاطر تخلفات مجموعه رسانه‌ای خود پوزش خواست.

نیوز آو د ورلد در آخرین نسخه خود که روز یکشنبه هفته گذشته منتشر شد، با تیتری درشت با مضمون «متشکریم و خداحافظ» با هفت میلیون و پانصد هزار خواننده خود خداحافظی کرد.
XS
SM
MD
LG