لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۹

احمدی‌نژاد: مگر می‌شود جلوی آمدن بهار را گرفت


محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز احداث «سد بختیاری» در غرب ایران، فشارهای اقتصادی بر کشور را «غلط کردن های بی‌ارزش» خواند و گفت نمی‌شود جلوی آمدن بهار را گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر از خرم‌آباد، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه هشتم فروردین گفت: «ملت ایران از همه موانع و بدخواهان عبور می‌کند و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد. همه این تلاش‌ها در نهایت ممکن است دست‌اندازی در عبور خودروی پیشرفت ایران ایجاد کند و خیلی آنها تلاش کنند چرخ ماشین ملت را پنچر کنند که این پنچری را ملت ایران می‌گیرد و به جلو می‌رود.»

آقای احمدی‌نژاد گفت که این فشارهای اقتصادی، «غلط کردن‌های بی ارزش است.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران حرکت اقتصادی کشور را موفق» بر شمرده و گفته است مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، «مشکل سیاسی» است.

او همچنین به «یک سری سیاه‌نمایی‌ها و خیانت های شخصی... از بیرون و از داخل کشور» اشاره کرده و گفته است: «سرزمینی وسیع با این معادن، کشاورزی و نعمت‌های فراوان و بهترین مردم مشکل اقتصادی ندارد.»

سیاست‌های اقتصادی آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته هم در میان اصولگرایان و هم در میان اصلاح‌طلبان منتقدانی جدی داشته است.

رئیس جمهوری ایران در این سخنان همچنین بار دیگر سخن از بهار به میان آورد و گفت: «مگر می شود جلوی تابش خورشید، جابجایی هوا و آمدن بهار را گرفت. ملت ایران به سمت قله ها حرکت می کند.»

پیش از این شماری از اصولگرایان از شعارهای «بهار»ی محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده بودند و آن را شعار انتخاباتی اسفندیار رحیم‌مشایی بر شمرده‌اند.

از جمله اخیرا محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲، گفته است: «آقای احمدی‌نژاد در جشن نوروزی اخیر سه بار به مشایی گفت بهاری و در سخنرانی ۲۲ بهمن نیز سه بار گفت زنده باد بهار؛ خب این‌ها حتما خلاف قانون است و تخلف انتخاباتی است.»

به گفته آقای باهنر، «هر چقدر هم احمدی‌نژاد بگوید در انتخابات دخالت نمی‌کنند؛ به قول معروف آدم دُم خروس را می‌بیند و قسم و آیه فایده ندارد و معلوم است بطور آشکار از کسی حمایت می‌‎کنند.»

اشاره این نماینده مجلس به صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، در مراسم اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر به اسفندیار رحیم‌مشایی در ۲۰ اسفند ۹۱ است که او را «مردی بهاری، بهاری، بهاری» توصیف کرد.

محمدرضا باهنر دو هفته پیش از این در ۱۹ اسفند ۹۱ گفته بود محمود احمدی‌نژاد هنوز از اسفندیار رحیم‌مشایی برای انتخابات آینده ناامید نشده است و «دنبال آن است که نان را از تنور در آورد.»

انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران قرار است کمتر از سه ماه دیگر در ۲۴ خرداد امسال برگزار شود. در ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌هایی درباره احتمال نامزدشدن اسفندیار رحیم‌مشایی در این انتخابات مطرح شده است.

آقای مشایی از نزدیک‌ترین افراد به محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته مکررا موضوع انتقاد اصولگرایان و چهره‌ها و نهادهای مذهبی بوده است.
XS
SM
MD
LG