لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

سپاه پاسداران: با اقدامات وحدت‌شکنانه برخورد قاطع می‌کنیم


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای درباره «اقدامات وحدت‌شکنانه» در ایران هشدار داده و اعلام کرده است که با چنین اقداماتی، «برخورد قاطع» می‌کند.

در این بیانیه که عصر روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن منتشر شده، با اشاره به سخنان قبلی رهبر جمهوری اسلامی آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره لزوم «حفظ وحدت» بین مقامات ایران، آمده است که سپاه پاسداران «هرگونه اقدام وحدت‌شکنانه... را بازی در زمين طراحی‌شده دشمن و مصداق هشدارهای اخیر معظم له و مستوجب برخورد قاطعانه می‌داند.»

طبق بیانیه سپاه، این اقدامات «وحدت‌شکنانه»، زمینه «جریان‌سازی‌های انحرافی و سوژه‌آفرینی‌های رسانه‌ای دشمن» را فراهم می‌کند.

در ماه‌های گذشته و با بالاگرفتن اختلاف‌ها بین مقامات جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای از آنان خواسته است «وحدت» خود را حفظ کنند و هشدار داده است که اگر کسی اختلاف‌ها را به عرصه عمومی و به گفته او «به میان مردم» بکشد، «خیانت کرده است».

با این حال اختلاف‌های بین محمود احمدی‌نژاد و روسای دو قوه دیگر، علی لاریجانی و صادق لاریجانی همچنان آشکار است.

محمود احمدی‌نژاد روز پانزدهم بهمن ماه نوار مکالمه‌ای از برادر علی لاریجانی و سعید مرتضوی، رئیس سازمان تامین احتماعی، را در صحن علنی مجلس پخش کرد که به «فساد مالی» برادر رییس مجلس اشاره دارد.

این امر اعتراض علی لاریجانی را در پی داشت و یک روز پس از آن سعید مرتضوی دستگیر شد ولی پس از ۲۴ ساعت آزاد شد.

تنش میان روسای دو قوه مجریه و مقننه از مدت‌ها پیش ادامه داشته و از چندی پیش در زمینه‌هایی چون اختلاف نظر در اجرای برنامه هدفمندی یارانه‌ها و رعایت مصوبه‌های مجلس شدت گرفته است.

در هفته‌های گذشته شماری از چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای درباره امکان بروز اعتراض‌هایی مشابه سال ۸۸ هشدار داده‌اند و در این باره به «جریان انحرافی» اشاره کرده‌اند.

از جمله ۱۱ بهمن ماه علی اکبر ولایتی، یکی از سه چهره ائتلاف سه نفره اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، در مصاحبه‌ای هشدار داد که اصولگرایان با پرهیز از اختلاف باید تلاش کنند این انتخابات به دور دوم کشیده نشود چون «در این شرایط معلوم نیست چه خواهد شد».

او گفت «در شرایط فتنه و انحراف» تکثر بین اصولگرایان درست نیست و نباید انتخابات خرداد ۹۲ به دور دوم کشیده شود.

اصولگرایان می‌گویند محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش که «جریان انحرافی» خوانده می‌شوند، برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری با معرفی نامزد آماده می‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه نیز در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ گفت که نزدیکان محمود احمدی‌نژاد یا به گفته او «جریان انحرافی»، «مهره جدید دشمن و یک شیطان جدید است.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل ایران، روز ۲۲ بهمن در یک سخنرانی در اصفهان گفت: «امروز دشمن در تلاش است با مهره جدیدی فتنه دیگری به پا کند و مهره‌های انحرافی خودش و شیطان دیگری را به میدان آورده است.»

آقای محسنی اژه‌ای گفت که این جریان، از آرمان‌های انقلاب و آیت‌الله خمینی منحرف شده است و «در حال ستیز با رهبری است.»

رهبر جمهوری اسلامی آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنان سال‌های اخیر خود به وجود «جریان انحرافی» در دولت اشاره کرده است و چهره‌های مذهبی و اصول‌گرایان منتقد دولت، اسفندیار رحیم مشایی و نزدیکان او و حتی در مواردی خود محمود احمدی‌نژاد را «جریان انحرافی» می‌شمرند.
XS
SM
MD
LG