لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

کلمه: بازدید احمدی‌نژاد از خانه خواهر زهرا رهنورد، تبلیغاتی است


محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی در مناظره انتخاباتی ۱۳ خرداد ۸۸. آقای احمدی‌نژاد در این مناظره تهدید کرد مدارکی درباره زهرا رهنورد منتشر می‌کند.
محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی در مناظره انتخاباتی ۱۳ خرداد ۸۸. آقای احمدی‌نژاد در این مناظره تهدید کرد مدارکی درباره زهرا رهنورد منتشر می‌کند.
وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز جمعه ۱۱ اسفند ماه با اشاره به گزارش‌های وبسایت‌های خبری درباره بازدید محمود احمدی‌نژاد از منزل خواهر زهرا رهنورد، این گزارش‌ها را تایید کرده و در عین حال هدف از آن را «تبلیغاتی» و «خبرسازی» دانسته است.

میرحسین موسوی، یکی از دو نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ که از رهبران اعتراض‌های پس از آن بوده است، از دو سال پیش همراه با همسرش زهرا رهنورد در حصر خانگی است. مهدی کروبی، دیگر نامزد معترض به این انتخابات نیز در این مدت در حصر خانگی بوده است.

سازمان‌های حقوق بشری و گروهی از فعالان سیاسی در داخل و خارج از کشور خواستار رفع حصر خانگی این سه نفر شده‌اند اما مقامات جمهوری اسلامی توضیحی درباره علت این وضعیت و مدت آن نداده‌اند.

طبق گزارش‌هایی که وبسایت‌های خبری از داخل ایران نوشته‌اند، دیدار رئیس جمهوری ایران از خانه خواهر زهرا رهنورد، در هفته گذشته صورت گرفته است.

وبسایت کلمه نوشته است محمود احمدی‌نژاد با عبدالحمید نقره‌کار، باجناق میرحسین موسوی و دیگر داماد صادق کاظمی (پدر زهرا رهنورد) سابقه دوستی قدیمی دارد. به نوشته کلمه، این دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، از دوستان و همکاران قدیمی محمود احمدی‌نژاد است.

این وبسایت نزدیک به میرحسین موسوی با اشاره به گذشتن دو ماه از درگذشت آقای کاظمی، نوشته است که این بازدید رئیس جمهوری ایران از خانه خواهر زهرا رهنورد، «تبلیغاتی» و با نگاه به انتخابات ریاست جمهوری آینده صورت گرفته است. صادق کاظمی، پدر زهرا رهنورد، بیش از دو ماه پیش در ۹ دی ماه درگذشت.

آبان‌ماه امسال در ششمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی عبدالحمید نقره‌کار که رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم وصنعت ایران بود، به عنوان «نظریه‌پرداز برجسته» انتخاب شد و با اهدای لوح و هدایایی از طرف محمود احمدی‌نژاد تقدیر شد.

شهریورماه سال گذشته آقای نقره‌کار در گفت‌وگو با وبسایت رجا نیوز که از منتقدان اصلاح‌طلبان و از حامیان محمود احمدی‌نژاد بوده است، اعتراض‌های پس از انتخابات را همچون مقامات جمهوری اسلامی «فتنه» خواند و به‌شدت از میرحسین موسوی انتقاد کرد.

در همین حال محمدصالح نقره کار، خواهرزاده زهرا رهنورد و فرزند عبدالحمید نقره‌کار، از جمله فعالان حامی میرحسین موسوی بوده است و در بهمن سال ۸۸ در دادسرای زندان اوین بازداشت شد و پس از ۲۶ روز با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد.

پیش از این علی مطهری گفته بود براساس شنيده‌هايش از منابع موثق «آقای احمدی‌نژاد دو بار درخواست رفع حصر خانگی آقايان موسوی و کروبی را کرده است.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی که خود از منتقدان محمود احمدی‌نژاد است و خواستار رفع حصر از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شده است، به هفته‌نامه «نگاه پنج‌شنبه» که روز ۱۳ مهرماه منتشر شد، با اين حال رييس جمهوری اسلامی ايران را از آنجا که رييس شورای عالی امنيت ملی است، مسوول این وضعیت بر شمرد.

این نماینده مجلس همچنین موضع‌گيری‌های ماه‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد در دفاع از آزادی بيان و مطبوعات و دقاع از حقوق مردم را «ديرهنگام» و «غيرقابل باور» خواند و گفت: «چون بعد از فشار قضايی بر دوستان‌شان اين نکته را طرح کرد، خيلی قابل باور نيست. اگر ايشان در اوج بحران ۸۸، گاهی هم از حقوق زندانيان سياسی و معترضان دفاع می‌کرد، اين حرف‌شان امروز خيلی قابل باورتر بود.»
XS
SM
MD
LG