لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

تیراندازی در سالن دادگاه در آلمان دو کشته برجای گذاشت


پلیس در دبیرستانی در آلمان، پس ازتیراندازی. عکس تزئینی است.
پلیس در دبیرستانی در آلمان، پس ازتیراندازی. عکس تزئینی است.
در جریان تیر اندازی در دادگاه ایالتی شهر لندزهوت در ایالت بایرن آلمان دست کم دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لئونارد مایر سخنگوی پلیس شهر لندزهوت به شبکه خبر ان‌ت‌فا آلمان گفت، به دنبال حادثه تیراندازی در ساختمان دادگاه ایالتی لندزهوت این ساختمان به محاصره نیروهای پلیس درآمده است. ساعت ده و پانزده دقیقه صبح پلیس در جریان این حادثه قرار گرفته است.

فرد تیرانداز در یکی از سالن‌های دادگاه اقدام به تیراندازی به سوی حاضران در دادگاه کرده است. تاکنون مرگ دو نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر از سوی پلیس تایید شده است. بر اساس برخی از گزارش‌ها یکی از کشته‌شدگان در این حادثه فرد تیرانداز و دیگری یک زن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در یکی از سالن‌های دادگاه که در آن تیراندازی روی داده است، پرونده‌ای در باره اختلاف بر سر ارث و میراث در دست رسیدگی بوده است. همچنین گزارش رویترز حاکی از آن است که فرد تیرانداز مردی شصت ساله بوده است که در میان حاضران در جلسه دادگاه حضور داشت. وی ناگهان از جای خود برخاسته و اقدام به تیراندازی کرده است.

به دنبال این حادثه نیروهای پلیس در اطراف مقر دادگاه ایالتی لندزهوت مستقر شدند. ساختمان دادگاه ایالتی در شهر لندزهوت ایالت بایرن حدود یک و نیم کیلومتر از مرکز این شهر شصت و سه هزار نفری فاصله دارد.

حدود یک ماه پیش نیز بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در دبیرستانی در جنوب غربی آلمان شماری از دانش‌آموزان و رهگذران کشته و عده‌ای نیز زخمی شدند.

درهمین باره آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت : « من هم مثل همه ی مردم آلمان از این اتفاق شوکه شده ام. این غیر قابل تصور است که چگونه ظرف چند ثانیه چند معلم و دانش آموزو رهگذر کشته شده اند. »
XS
SM
MD
LG