لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۳

« ایران در انجام آزمایش موشکی به کره شمالی کمک می‌کند»


تصویر ماهواره ای از تاسیسات موشکی کره شمالی
تصویر ماهواره ای از تاسیسات موشکی کره شمالی
خبرگزاری های آسوشیتدپرس و فرانسه، به نقل از روزنامه ژاپنی «سانکای شیمبون» گزارش دادند که پانزده نفر از کارشناسان تسلیحاتی و موشکی ایران برای برای کمک به کره شمالی، برای فراهم کردن مقدمات انجام آزمایش‌های موشکی به این کشور سفر کرده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری ها، این کارشناسان به این منظور از اوایل ماه مارس سال جاری در کره شمالی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش اعضای این هیات کارشناسی شامل کارکنان بلند پایه گروه صنعتی شهید همت هستند که در زمینه ساخت موشک و ماهواره فعالیت می‌کند.

هیات ایرانی همچنین حامل نامه‌ای از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران برای کیم یونگ ایل رهبر کره شمالی بوده است. روزنامه سانکای شیمبون به نقل از منابع آگاه نوشته است، رئیس جمهوری ایران در این نامه بر اهمیت همکاری‌های میان دو کشور در زمینه تحقیقات فضایی تاکید کرده است.

کره شمالی اعلام کرده است، در چهارم تا هشتم ماه آوریل یک موشک از نوع تپودونگ دو را آزمایش می‌کند که این مساله واکنش کشورهایی چون آمریکا و ژاپن را در پی داشته است. در حالی که آمریکا چند ناوشکن مجهز به تجهیزات ضدموشک خود را روانه آبهای ژاپن کرده است، ژاپن نیز از آمادگی این کشور برای نابود ساختن موشک‌های کره‌ای در صورت تهدید این کشور خبر داده است.

به موجب یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد کره شمالی اجازه آزمایش موشک‌های دوربرد را ندارد. این در حالی است که کره شمالی هدف از انجام آزمایش موشکی خود را پرتاب ماهواره به فضا اعلام کرده است. در مقابل آمریکا و ژاپن این کشور را به انجام آزمایش موشک‌های دوربرد تحت عنوان پرتاب ماهواره متهم می‌کنند.

ایران در روز دوم فوریه با استفاده از موشک سفير-۲ نخستین ماهواره خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. کشورهای غربی از این بابت نگران هستند که ایران از این تکنولوژی برای توسعه توان موشکی خود استفاده کند.
XS
SM
MD
LG