لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

مهدی ذاکریان ممنوع الخروج شد


مهدی ذاکریان
مهدی ذاکریان
مقامات ایرانی مهدی ذاکریان استاد دانشگاه آزاد اسلامی و از فعالان حقوق بشر را ممنوع الخروج کردند.

محمد شریف، وکیل آقای ذاکریان روز سه شنبه به رادیو فردا گفت که زمانی که آقای ذاکریان در مرداد گذشته بازداشت شد، گذرنامه وی نیز توقیف شد و تاکنون گذرنامه به ایشان بازگردانده نشده است.

ذاکریان،۴۰ ساله، در مرداد ماه سال گذشته به اتهام جاسوسی از سوی ماموران وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده بود. جلسه رسیدگی به اتهام‌های وی در پانزدهم بهمن ماه سال گذشته در شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. دادگاه تاکنون حکم این پرونده را صادر نکرده است.

آقای شریف در مورد اتهام جاسوسی موکلش گفت که «آقای ذاکریان از صاحبنظران روابط بین الملل در کشور هستند و تالیفات و نوشته های متعددی در این زمینه دارند و در چارچوب کارشان با دیپلمات های کشورهای مختلف رابطه بر قرار کردند.»

محمد شریف پیشتر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که مقام‌های امنیتی ایران روز پنجم فروردین ماه زمانی که مهدی ذاکریان استاد دانشگاه آزاد برای شرکت در کنفرانسی در باره حقوق بشر در مناطق فلسطینی راهی شهر فلورانس ایتالیا بود، به وی اطلاع داده‌اند که اجازه خروج از کشور را ندارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ایلنا از مهدی ذاکریان به عنوان یکی از برگزار کنندگان و مجریان کنفرانس «عدالت انتقالی در سرزمین‌های اشغالی» در فلورانس ایتالیا نام برده است.

آقای ذاکریان دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق و عضو هیئت علمی مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه است. او همچنین مدیریت گروه اسرائیل‌‌شناسی مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه را بر عهده دارد.
XS
SM
MD
LG