لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۰

احضار نماینده حامی احمدی‌نژاد به دادگاه برای پرونده «یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی»


حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت در مجلس
حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت در مجلس
در حالی که گزارش‌هایی از احضار حمید رسایی، از نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد، به دادگاه در ارتباط با پرونده مفقود شدن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن کتاب منتشر شده،‌ وی روز سه‌شنبه این اقدام دادگاه را سیاسی خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، حمید رسایی،‌ از نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد، روز سه‌شنبه گفته است که احضاریه‌ای از سوی دادگاه ویژه روحانیت در ارتباط با پرونده مفقود شدن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن کتاب در زمان مدیریت وی در اداره ارشاد قم دریافت کرده است.

این نماینده حامی دولت که در سال‌های ۸۵ تا ۸۷ مدیریت اداره کل ارشاد اسلامی قم را برعهده داشت، متهم است که در پرونده «مفقود شدن بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن کتاب» در این اداره دست داشته است.

در اوایل سال ۱۳۸۷، دو نشریه محلی «شاخه سبز» و «۱۹ دی» در قم، خبر «مفقود شدن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن کتاب» در دوره ریاست دوساله حمید رسایی بر اداره کل ارشاد اسلامی قم را منتشر کرده بودند که با شکایت حمید رسایی روبه‌رو شدند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی این دو نشریه را به دلیل این که «همه توضیحات» حمید رسایی را درباره این پرونده منتشر نکرده بودند، برای مدت ۱۰ روز توقیف کرده بود.

در این میان حمید رسایی درباره احضار دوباره‌اش به دادگاه گفته است: «قبلاً در رابطه با مشکلی که در زمان مدیریتم در ارشاد قم پیش آمده بود، به دادگاه ویژه روحانیت توضیحاتی ارائه داده بودم، اما در حال حاضر سازمان بازرسی از بنده در این رابطه توضیح خواسته است.»

وی همچنین احضار خود را به دادگاه ویژه روحانیت‌ «کاملا سیاسی» دانسته و افزوده است: «بنده پیش از این توضیحات لازم را به دادگاه ویژه روحانیت ارائه داده بودم.»

این در حالی است که روز سه‌شنبه و در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ‌کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا، در سخنانی در قالب تذکر آئین‌نامه‌ای یک بار دیگر به موضوع اتهام‌های وارده به حمید رسایی و احضار دوباره وی به دادگاه ویژه روحانیت اشاره کرده بود که این سخنان واکنش تند این نماینده حامی دولت را در پی داشت.

به دنبال این سخنان حمید رسایی خواستار دستیابی به نسخه‌ای از فیلم جلسه روز سه‌شنبه مجلس شده بود که هیئت رئیسه مجلس با آن مخالفت کرده بودند.

همچنین برخی از خبرگزاری‌های حامی دولت از جمله خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده اصول‌گرا نوشته‌اند که وی سه‌شنبه شب در اعتراض به «نحوه اداره مجلس» توسط علی‌ لاریجانی، در دفتر مشاور رئیس مجلس تحصن کرده است.

این نماینده حامی دولت همچنین در جلسه روز چهارشنبه مجلس نیز در سخنانی در قالب تذکر آئین‌نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس گفت: «دیروز ... یکی از آقایان (دلخوش) که وقت هم نگرفته بود، مسائلی را از پشت تریبون در مورد بنده گفت و هشدار داد که پرونده‌ام را در دادگاه ویژه روحانیت رو می‌کند که این خلاف است.»

در ادامه این جلسه تنش لفظی میان رئیس مجلس و این نماینده اصول‌گرا بالا گرفت و به دستور علی لاریجانی میکروفن حمید رسایی قطع شد.
XS
SM
MD
LG