لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۶

پیروزی پرسپولیس در مقابل استیل آذین در یک بازی جنجالی


تیم پرسپولیس در آخرین بازی هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران در حالی در مقابل استیل‌آذین به پیروزی دو بر یک دست یافت که رعایت نکردن اصول بازی جوانمردانه از سوی پرسپولیس این بازی را در دقایق پایانی به جنجال کشاند.

پرسپولیس پرهوادار از تعداد هوادارانش بسیار کاسته شده بود و استیل آذین پرستاره در قعر جدول کم سو شده بود تا مسابقه سرد و بی روح این دو تیم تا نخستین دقیقه های وقت تلف شده بازی یک بر یک مساوی باشد.

در این لحظه سوشا مکانی، دروازه بان استیل آذین پس از مهار یک توپ چنان نشان داد که مصدوم شده است و توپ را به بیرون فرستاد.

رعایت نکردن بازی جوانمردانه از سوی پرسپولیسی‌ها باعث شد تا توپ پرتاب شده توسط سپهر حیدری با شلیک محکم اشپیتیم آرفی به گل پیروزی پرسپولیس بدل شود و شروع یک حمله دسته جمعی استیل آذینی‌ها به کاپیتان تیم پرسپولیس.

سرنگون شدن حیدری با واکنش تند یاران پرسپولیس همراه شد. داور و دوربین تلویزیونی در پیگری درگیری بازیکنان دو تیم و حوادث جنجالی کم آوردند.

در حالی که کم کم آرامش به زمین مسابقه بازمی‌گشت، دو بازیکن خارجی یک بار دیگر شعله خاموش نشده را بدل به آتشفشان کردند.

ماتیوس از استیل آذین به عمد آرفی را زد و بار دیگر بازیکنان دو تیم به یکدیگر حمله کردند و حتی پای علی دایی هم به معرکه کشیده شد.

ماموران گارد ویژه سعی داشتند که با آرام کردن بازیکنان به شدت درگیر شده مانع گسترش درگیری در میان تماشاگران شوند.

در این میان سوشا مکانی با علی دایی و سپهر حیدری با مهدوی کیا به درگیری لفظی پرداختند.

داور با اخراج نورمحمدی و دادن اخطارهای پیاپی به بازیکنان دو تیم سعی کرد قائله را فرو نشاند. اما بالاخره چاره در سوت پایان بود.

به گزارش ایسنا نیروی انتظامی در حالی که اجازه ورود دوربین‌ها به بخش جنوبی راهروهای ورزشگاه را نمی ‌داد سعی داشت مداخله کرده و موضوع را خاتمه دهد.

قطع فوری پخش تلویزیونی این دیدار چاره دیگر پایان دادن به ماجرایی بود که جنجال مسابقه پاس با راه آهن را تحت الشعاع قرار داد. این دیدار منهای جنجال دو گل هم در نیمه نخست داشت: مجتبی زارعی برای پرسپولیس (در دقیقه ۲۲) و سیاوش اکبرپور برای استیل آذین (در دقیقه ۲۴).

پرسپولیس با این پیروزی با تراکتورسازی همطراز و ۵۰ امتیازی شد.

صعود ملوان به رده ششم

در بندر انزلی تیم ملوان با پیروزی سه بر صفر صفر بر پاس همدان تا رده ششم جدول رده بندی خود را بالا کشید.

در حضور حدود ۱۰۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه تختی، نیمه نخست بدون گل به پایان رسید. اما در نیمه دوم انزلی‌چی‌ها پرگلترین پیروزی هفته سی ام لیگ برتر را به ثبت رساندند.

مهرداد اولادی، گلزن تیم ملوان، در دقیقه های ۵۱ و ۶۹ و محسن مسلمان در دقیقه ۸۰ گل‌های تیم میزبان را به ثمر رساندند. پاس با این شکست همچنان در خطر سقوط به لیگ یک باقی ماند.

در میان تیم‌های در خطر سقوط تنها شاهین موفق نشان داد و با پیروزی دو بر صفر بر فولاد اهواز در بوشهر، به دومین پیروزی با ارزش آخر فصل دست یافت.

در حضور حدود ۱۰۰۰۰ تماشاگر، برای یاران اکبر میثاقیان ایوان پتروویچ در دقیقه ۵۸ و عباس پورخسروانی در دقیقه ۸۰ گل زدند.

شاهین با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و فولاد با ۴۴ امتیاز با یک پله سقوط به رده هفتم لغزید.

تیم‌های صبا و مس کرمان در قم یک بر یک شدند. در دقیقه ۲۵ میلاد فخرالدینی مس را پیش انداخت. اما در دقیقه سوم وقت تلف شده نیمه نخست (۳+۴۵) گل تساوی بخش را برای میزبان به ثمر رساند.

صنعت نفت با پیروزی دو بر صفر بر پیکان قزوین در آبادان شکست سنگین هفته پیش از نفت تهران را (پنج بر یک) تا حدودی جبران کرد ولی با ۴۱ امتیاز در رده نهم باقی ماند.

این مسابقه حدود ۱۳۰۰۰ تماشاگر داشت و برای تیم آبادانی علی ممبینی در دقیقه ۲۵ از نقطه پنالتی و پاچاچیان در دقیقه ۷۸ گل زدند.

مسابقه سایپا و نفت تهران در کرج گلی به همراه نداشت.
XS
SM
MD
LG