لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۱

بهمن احمدی امویی آزاد شد


بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار ایرانی
بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار ایرانی

براساس گزارش‌ها، بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار که سال ۸۸ بازداشت و به پنج سال و ۴ ماه زندان محکوم شده بود، با پایان دوران محکومیت خود، روز شنبه ۱۲ مهر از زندان رجایی‌شهر در کرج آزاد شده‌است.

ژیلا بنی یعقوب، همسر بهمن احمدی امویی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که آقای امویی با دو روز تأخیر آزاد شده‌است.

خانم بنی یعقوب ۱۱ مهر در گفت‌وگویی با رادیو فردا خبر داده بود که با وجود پایان دوره محکومیت آقای احمدی امویی در روز پنج‌شنبه ۱۰ مهر، وی از زندان آزاد نشده‌است.

به گفته خانم بنی یعقوب، مأموران زندان اعلام کرده‌اند که برای آزادی آقای احمدی امویی، دادستان تهران باید نامه‌ای به زندان ارسال می‌کرده که این نامه ارسال نشده‌است.

خانم بنی‌یعقوب جمعه ۱۱ مهر نیز در مصاحبه‌ای با سایت کلمه نزدیک به میر حسین موسوی، گفته بود که همسرش، براساس حکم قطعی دادگاه، باید ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ از زندان آزاد می‌شد.

به گفته خانم بنی‌یعقوب تاریخ آزادی آقای امویی به دلیل آنچه که «۱۰ روز غیبت در زمان مرخصی از زندان» عنوان شده از ۳۱ شهریور به دهم مهرماه ۹۳ تغییر پیدا کرده بود، درحالی که او در چهار یا پنج مرخصی خود در طول دوره محکومیت، هنگام بازگشت به زندان غیبت «نداشته» است.

بهمن احمدی امویی، دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه مازندران است و با روزنامه‌های جامعه، توس، صبح امروز، نوروز، شرق، وقایع اتفاقیه و سرمایه همکاری داشته‌است.

وی خرداد ۱۳۸۸ به همراه همسرش ژیلا بنی‌یعقوب بازداشت و به پنج سال و چهار ماه زندان محکوم شد.
ژیلا بنی یعقوب روزنامه‌نگار و همسر بهمن احمدی امویی نیز پس از سپری کردن یک سال زندان در تیر ماه سال ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.

بهمن احمدی امویی از ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۱ و پس از درگیری در مراسمی که برای گرامیداشت هدی صابر، برگزار شده بود از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود.

در حال حاضر روزنامه‌نگارانی چون احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، مهرداد سرجویی، علیرضا رجایی، کیوان صمیمی، ریحانه طباطبایی، مرضیه رسولی، جیسون رضاییان، سراج‌الدین میردامادی و یگانه صالحی در زندان به سر می‌برند.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، طی سفر خود به نیویورک، برای شرکت در نشست عمومی سازمان ملل، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته بود فکر نمی‌کند که کسی در ایران به خاطر فعالیت‌های روزنامه‌نگاری‌اش بازداشت شده باشد.

۱۳۵ روزنامه‌نگار ایرانی ۱۰ مهر با انتشار نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، از گفته‌های او در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان، در مورد انکار وجود روزنامه‌نگار زندانی در ایران، انتقاد کرده و آن را یادآور «تحریف و انکار واقعیت» توصیف کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG