لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۸

بحرین از اتخاد تدابیر جدید برای مقابله با «مداخلات» ایران خبر داد


بحرین از تدابیر جدید امنیتی برای رویارویی با آنچه مداخلات ایران و مقابله با «خطر تروریستی» در این امیرنشین نامید، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ رشید بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین یکشنبه دوم اسفند گفت، در چارچوب این تدابیر، نظارت بیشتری بر مبادلات پولی و سفرهای خارجی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، کمیته‌ای زیر سرپرستی وزارت کشور بحرین تشکیل می‌شود که از جمله مأموریت دارد سفر شهروندان بحرینی به «کشورهای ناامن» را محدود کند.

وزارت کشور بحرین گفته‌است، نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله زیر نظارت بیشتری قرار می‌گیرند.

بحرین، که پنجمین پایگاه دریایی آمریکا در آن قرار دارد، از سال ۲۰۱۱ با بحران داخلی به دلیل تظاهرات و ناخشنودی‌های اکثریت شیعه خود روبرو بوده‌است.

حکومت سنی منامه، همسایه شمالی خود، ایران شیعه را به حمایت از اپوزیسیون این امیرنشین متهم می‌کند.

بحرین چهار ماه پیش نیز با اعلام «کشف یک باند تروریستی مرتبط با تهران»، از دستگیری ۷۶ مظنون خبر داد.

وزیر کشور بحرین یکشنبه گفت، این امیرنشین با استناد به «مدارک قوی» مظنونین را متهم کرده‌است.

بحرین همچنین در روزهای گذشته بار دیگر جنبش شیعی حزب‌الله لبنان و هم‌پیمان ایران را یک «گروه تروریستی» نامید.

بحرین در روزهای اخیر از موضع‌گیری‌های سعودی در قبال منطقه نیز دوباره حمایت کرد؛ تصمیم عربستان را برای تعلیق کمک نظامی به لبنان به دلیل سکوت دولت لبنان در مورد تنش سعودی-ایران «درست» نامید و نیز اعلام کرد اگر نیروی ائتلاف زمینی برای اعزام به سوریه برپا شود، بحرین نیز بخشی از آن خواهد بود.

بحرین، پیرو عربستان سعودی، از یک ماه و نیم پیش مناسبات خود با ایران را قطع کرده‌است.

بحرین هم‌چنین اعلام کرده که تمام پروازهایش را به ایران قطع کرده‌است و هم‌چنین مانع ورود کشتی‌های ایرانی به آب‌های خود می‌شود.

همزمان، عربستان نیز از یکشنبه دوم اسفند محاکمه ۳۲ تن را به اتهام «جاسوسی برای ایران» آغاز کرده است؛ تنها یکی از متهمین تابعیت ایرانی را نیز دارد، سی تن شیعه سعودی و متهم آخر افغان است.

XS
SM
MD
LG