لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۵

آیا دختر بشار اسد، در تهران قهرمان سوارکاری شده؟


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

خبرگزاری‌های ایران اخبار متناقضی دربارهٔ حضور شام الاسد قهرمان مسابقات بین‌المللی پرش با اسب در تهران منتشر کرده‌اند.

شام الاسد که در حضور سفیر سوریه با اسب «باب سودی» به قهرمانی رسیده، دختر رئیس جمهور سوریه است یا برادرزاده‌اش؟

خبرگزاری ایسنا به نقل از دبیر فدراسیون سوارکاری می‌نویسد: بله. دختر بشار اسد در رقابت‌های سوارکاری تهران شرکت کرده، او سوارکار خیلی خوبی است و می‌تواند برای نونهالان ایران یک الگو باشد!

کاظمیان در ادامه گفت: «دختر بشار اسد، سر پیچ‌ها، با مهارت خاصی کارش را انجام داد. او بسیار نترس و خوب سوارکاری کرد.»

اما مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری، اظهارات دبیر خود را رد کرده و می‌گوید: حضور دختر رئیس جمهور سوریه را قویاً تکذیب می‌کنم. ممکن است فرد مورد نظر، یکی از اقوام رئیس جمهور سوریه یا تنها دارای شباهت نام خانوادگی باشد، اما دختر او نیست.

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود تأکید کرده که «بشار اسد دارای سه فرزند است که تنها دخترش به نام «زین الشام بشار» سوارکار ماهری است و در رقابت‌های بین‌المللی تهران حضور داشته‌است.»

در این بین، روابط عمومی فدراسیون سوارکاری با صدور بیانیه، حضور دختر بشار اسد در تهران را تکذیب کرد و نوشت: بنا بر رسالت اطلاع‌رسانی، به آگاهی می‌رسانیم که این خبر کذب است و فرزندان بشار اسد در این رقابت‌ها حضور نداشتند.

خبرگزاری مهر هم در گزارش خود با ابراز تردید دربارهٔ اخبار منتشر شده، نوشته‌است: «برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر خبرگزاری رسمی سوریه در تهران تماس گرفتیم، آنها تأکید کردند که کودک قهرمان، دختر ماهر الاسد برادر رئیس جمهور سوریه است.»

ماهر اسد برادر بشار اسد، فرمانده گارد ریاست جمهوری و فرمانده لشکر چهارم زرهی این کشور است و دومین مرد قدرتمند سوریه به شمار می‌آید.

او همچنین از سرمایه‌گذاران اصلی مجتمع تفریحی «آپ تاون» در شمال غربی دمشق است که از شهربازی، باشگاه تیراندازی، پارک آبی و مرکز خرید تشکیل شده.

XS
SM
MD
LG