لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

ابراز انزجار رئیس سازمان بسیج از کسانی که «مقابل انقلاب فیگور می‌گیرند»


غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج
غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج

رئیس سازمان بسیج با انتقاد از تفکری که به نام «تعامل» با جهان، «مقابل انقلاب فیگور می‌گیرد» ، از افرادی که به گفته وی از شنیدن اینکه جمهوری اسلامی، «دشمن» دارد، خوشحال نمی‌شوند، ابزار انزجار کرد.

به گزارش روز دوشنبه (چهارم اردیبهشت) وب‌سایت محلی «دانشجو سلام» ، غلامحسین غیب‌پرور این اظهارات را در جمع شماری از دانشجویان استان گلستان و در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه در «شناخت دشمن باید هوشیار باشیم» ، آمریکا و حامیانش را «دشمنان اصلی» جمهوری اسلامی معرفی کرد.

آقای غیب‌پرور در عین حال از اینکه «برخی جریانات در داخل که منافع ملی را نمی‌فمهند نیز در همان راستا {در راستای اهداف آمریکا و متحدانش} حرکت می‌کنند» ، اظهار تاسف کرد.

وی افزود که «برخی به گفتن اینکه کشور دشمن دارد علاقه ندارند و خوششان نمی‌آید، که در جواب باید گفت به دَرَک که قبول ندارید و ناراحت می‌شوید.»

وب‌سایت محلی «پاسرو» نیز گزارش کرده که رئیس سازمان بسیج دراین مراسم و در بخش دیگری از اظهاراتش، بدون اینکه اشاره‌ای به سیاست خارجی دولت حسن روحانی بکند، گفته که «اُف بر تفکری که به اسم تعامل و ارتباط با جهان و جلوگیری از عقب‌ماندگی در برابر انقلاب فیگور می‌گیرد.»

وی این پرسش را مطرح کرده که «چرا باید برخی در برابر انقلابی که با خون شهدا شکل گرفته فیگورهای روشن‌فکرمآبانه بگیرند؟»

غیب‌پرور «بُرد انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها را بیشتر از داخل کشور دانسته و گفته که «متأسفانه دشمنی برخی خطوط در داخل باعث مظلومیت انقلاب شده است.»

رئیس بسیج در اظهارات خود اضافه کرده که انقلابی بودن و انقلابی‌گری با «اشرافی‌گری و راحت‌طلبی سازگار نیست» و «دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی»، «حضور به موقع و به‌هنگام در مبارزه با دشمن» و «پایبندی به اصول و ارزش‌ها» از دیگر شاخصه‌های انقلابی بودن است.

محافظه‌کاران منتقد دولت حسن روحانی، همواره سیاست خارجی دولت وی را مورد انتقاد قرار داده‌اند و به ویژه پس از آنکه آیت‌الله علی خامنه‌ای اعلام کرد که امضای توافقنامه برجام، دستاورد ملموسی نداشته، به صراحت وی را برای این قرارداد و نیز تلاش برای برقراری رابطه با آمریکا سرزنش می‌کنند.

آنها معتقدند دولت یازدهم به طرح «اقتصاد مقاومتی» رهبر جمهوری اسلامی بی‌اعتناست و اشرافی‌گری، اقتصاد لیبرالی و ارزش‌های غربی را ترویج می‌کند.

رئیس سازمان بسیج در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از آنچه «ناهنجاری» نامیده، گفته «مشخص نیست این ناهنجاری‌هایی که در خیابان‌ها دیده می‌شود از کدام قوطی عطاری درآمده است.»

وی ایرانی‌های قبل از اسلام را نیز «ناموس‌دوست» معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، غیب‌پرور که پیش‌تر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «نجس سیاسی» نامیده بود، بار دیگر گفت که مواضع وی در قبال آنها تغییری نکرده و افزود که «این بیزاری از آنان تا قیامت ادامه خواهد داشت.»

اظهارات نماینده خامنه‌ای در سپاه کرمان علیه دولت روحانی

گزارش دیگری نیز حاکی است که مسئول دفتر نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه «ثارالله» استان کرمان، معرفی کاندیدا از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) برای انتخابات ریاست جمهوری را «حجت شرعی» خواند و انتقاداتی سریح علیه دولت حسن روحانی مطرح کرد.

به گزارش وب‌سایت محلی «انارپرس» ، محمدعلی محسن‌زاده روز یکشنبه (سوم اردیبهشت) در جمع نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان انار استان کرمان این اظهارات را بیان کرده است.

وی گفته که جمنا «الان دو گزینه در شش نفر دارند، هر کدام‌شان را معرفی کردند برای ما حجت شرعی است.»

محسن‌زاده اضافه کرده که هر کس که «خروجی» جبهه مردمی انقلاب اسلامی باشد، «برای ما امین است.»

نماینده علی خامنه‌ای در سپاه کرمان با این که به صراحت چنین اظهاراتی را بیان کرده، افزوده که «بنا نیست ما در سپاه و بسیج بگوییم به چه کسی رای بدهید.»

از میان شش نامزد تائید صلاحیت شده برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه «ثارالله» استان کرمان در ادامه اظهاراتش، دولت حسن روحانی را به حرکت «علیه» انقلاب اسلامی و دروغ‌گویی متهم کرد.

وی گفت که «قدیمی‌ها یک نفرین کرده‌اند که من بخشی از آن را قبول دارم، گفته‌اند بر پدر آدم دروغگو لعنت؛ من می‌گویم بر پدرش نه، پدرش که تقصیری ندارد. بر خود آدم دروغگو لعنت.»

محسن‌زاده، رئیس جمهوری فعلی ایران را ناتوان از حل مشکلات اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود که «پس دوباره ثبت‌نام کرده‌اید که چه کار کنید؟... اینجاست که آدم شک می‌کند اینها چه مأموریتی دارند؟»

وی رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان را نیز به این دلیل ناممکن دانست که «این دولت می‌خواهد انتخابات را برگزار کند… اگر به رئیس‌جمهورش بگویند صلاحیت ندارد، دربارهٔ وزیر کشورش اشکال پیدا می‌شود و انتخابات زیر سؤال می‌رود.»

این یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌های نمایندگان علی خامنه‌ای دربارهٔ انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری در ایران است.

محسن‌زاده، دولت روحانی را همراه با «مجموعه اصلاح‌طلبان با محوریت محمد خاتمی، آخوندهای ضد انقلاب (مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم) و حزب کارگزاران سازندگی» بخشی از «جبهه سکولار ضد حاکمیت دینی» دانست.

XS
SM
MD
LG