لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

آتش زدن خودرو در اعتراض به وضعیت خدمات پس از فروش در دهلران


آتش زدن خودرو در دهلران
آتش زدن خودرو در دهلران

فردی در شهر «دهلران» استان ایلام در اعتراض به ارائه نشدن خدمات پس از فروش یکی از نمایندگی‌های شرکت «ایران‌خودرو» در این شهر، وسیله نقلیه خود را به آتش کشید.

ایرنا روز شنبه (۲۸ اسفند) گزارش کرد این فرد مالک یک دستگاه سواری «دنا» بود که آن را مقابل نمایندگی ۲۰۲۵ شرکت «ایران‌خودرو» آتش زد.

این فرد پس از آنکه با پاسخ منفی کارکنان این نمایندگی مبنی بر اینکه درب یدکی سواری «دنا» در انبار موجودی ندارند، دست به این اقدام زد.

مسئول نمایندگی ایران خودرو در «دهلران» هم گفت که این نمایندگی امکان تعویض درب این وسیله نقلیه را تا پایان تعطیلات نوروزی نداشت.

آن‌طور که ایرنا گزارش کرده «راننده خودرو پس از شنیدن این سخنان با رضایت خود اقدام به خروج خودرو از داخل نمایندگی کرد و خودرو را جلوی درب نمایندگی به آتش کشید.»

خبرگزاری فارس نیز گزارش کرده که «وجود مشکلات فراوان در خودرو و ارائه نکردن سرویس‌دهی و پاسخ ندادن مناسب نمایندگی ایران خودرو، عامل این اقدام شهروند دهلرانی بوده است.»

وب‌سایت محلی «نسیم دهلران» هم به نقل از شاهدان عینی نوشته که این فرد پس از به آتش کشیدن وسیله نقلیه خود، محل را ترک کرد.

عبدالصاحب میرحسنی، مدیر نمایندگی ایران‌خودرو در دهلران هم گفته مالک خودرو به درخواست خود وسیله نقلیه‌اش را از نمایندگی خارج و سپس اقدام به آتش زدن آن کرده است.

مسئله کیفیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد اعتراض مالکان خودروهای سواری در کشور است.

این در حالی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش دی ماه امسال خود از افزایش میانگین رضایتمندی مشتریان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در یک سال و نیم اخیر خبر داده است.

طبق گزارش این شرکت، شاخص میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش‌ماهه نخست سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۸۳ از هزار امتیاز و در نیمه نخست امسال (۱۳۹۵) برابر با ۶۹۱ از هزار امتیاز بوده است.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که خبرگزاری ایسنا مهر ماه امسال در همین زمینه گزارش کرده که بیش از ۹۰ درصد از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران بخش‌های مهمی از قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را اجرایی نکرده‌اند.

براساس این گزارش تنها شمار اندکی از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران تنها در صورت دریافت شکایت مشتری، نسبت به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه اقدام می‌کنند.

XS
SM
MD
LG