لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۴

کشف گنج سیصد ساله توسط غواصان فلوریدایی


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

۳۰۰ سال پس غرق شدن یک کشتی طوفان‌زده اسپانیایی حامل طلا و نقره در نزدیکی سواحل فلوریدای آمریکا، غواصان موفق به کشف محموله این کشتی شدند؛ محموله‌ای که امروزه بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.

به نوشته وب‌سایت «نشنال جیوگرفیک»، کشف این گنجینه یک ماه پیش از این توسط اریک اسمیت و خانواده او که همگی غواص و اهل فلوریدا هستند صورت گرفته اما خبر آن در روزهای اخیر، اواخر ماه ژوئیه، منتشر شده‌است زیرا خانواده اسمیت می‌خواستند تا انتشار این خبر هم‌زمان با سیصدسالگی غرق این کشتی باشد.

خانواده اسمیت در محل غرق این کشتی، ۵۲ سکه طلا، ۴۰ فوت زنجیر طلا، و ۱۱۰ سکه نقره و تکمه‌های نقره پیدا کرده‌اند.

کشتی غرق‌شده، به نام کاپیتانا، یکی از کشتی‌های ناوگان اسپانیایی «تیه‌را فیرمه» بود که طلا و نقره و دیگر اشیای ارزشمند را از مستعمرات به اروپا می‌رساند. کشتی‌های این ناوگان در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۱۷۱۵ در آب‌های فلوریدا با طوفان روبه‌رو شده و به زیر آب رفتند.

خانواده اسمیت چندین سال بود که به صورت پیمانکار با شرکتی برای کشف محل غرق این ناوگان همکاری کرده و به دنبال این گنجینه بودند.

آنها سرانجام موفق شدند این گنجینه را در عمق چهار و نیم متری، ۳۰۵ متر دورتر از ساحل «فورت پیرس» فلوریدا کشف کنند. پیش از آنها غواصان بسیاری برای یافتن بقایای کاپیتانا جستجو و تلاش کرده بودند.

XS
SM
MD
LG