لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۶

دیدار ظریف و کری در نیویورک و سرنوشت برجام


در پی بحث بر سر موانعی که بر سر راه اجرای برجام پیش آمده است، جمعه شب محمد جواد ظریف و همتای آمریکایی‌اش جان کری در نیویورک با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. محمد جواد ظریف در این دیدار از جمله گفت: «اختلاف‌های جدی داریم اما مصممیم که موضوع هسته‌ای را حل کنیم.»

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم با تأیید این اختلاف نظرها گفت این اختلاف نظرها مانع اجرای تعهدهای دوجانبه و همکاری‌ها نیست.

از سوی دیگر عباس عراقچی معاون وزارت خارجه ایران روز جمعه به شبکه خبر جمهوری اسلامی گفت که قرارداد فروش ۳۲ تن آب سنگین تولیدی کارخانه اراک به ارزش حدود ۹ میلیون دلار بین سازمان انرژی اتمی و یک شرکت آمریکایی به امضا رسیده است.

جلیل روشندل پژوهشگر مقیم آمریکا به رادیو فردا می‌گوید چون کسی حاضر به خرید آب سنگین ایران نبود آمریکا برای پیش‌برد برجام آن را خرید.

گزارش جواد کوروشی از دیدار ظریف و کری
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00
لینک مستقیم

تندروها در جمهوری اسلامی در حمله به دولت حسن روحانی و سیاست برجام مدعی هستند که واشینگتن به صورتی حساب‌شده از تعهدات خود در عملی کردن برجام سرباز می‌زند.

از جمله خبرگزاری فارس روز شنبه نوشت: «آقای وزیر پشت میز مذاکره نشسته و آب‌میوه‌اش را سرمی‌کشد؛ اما همزمان هزاران کیلومتر دورتر جلسه دیگری در واشنگتن» پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان انفجار در بیروت در سال ۱۹۸۳ از محل دارایی‌های ایران را تأیید می‌کند.

این در حالی است که به نوشته فارس همه این روزها می‌خواهند بدانند پول‌هایی که قرار بود به ایران بازگردد، به سرنوشت این یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار دچار خواهد شد؟

وزیر خارجه جمهوری اسلامی جمعه شب در نیویورک گفت ایران رأی دادگاه آمریکایی را به رسمیت نمی‌شناسد.

خبرگزاری تسنیم هم روز شنبه به نقل از اسماعیل کوثری یک نماینده تندرو و با اشاره به رأی دادگاه فدرال آمریکا نوشت ظاهراً دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره‌کننده نمی‌خواهند از نقض مکرر برجام توسط آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عبرت بگیرند.

XS
SM
MD
LG