لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۱

«دستگیری ۶۰ نفر با مچ‌بند سبز در یک پارتی در غرب تهران»


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

یک خبرگزاری وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح ایران از دستگیری ۶۰ نفر خبر داد که به گفته این خبرگزاری «با مچ‌بندهای سبز رنگ» در یک «پارتی شبانه» در محله تهرانسر در غرب تهران شرکت کرده بودند.

به گفته خبرگزاری «دفاع مقدس»، این۴۰ مرد و ۲۰ زن، شامگاه جمعه ۲۲ اسفند، در حین «ارتکاب جرم و شرب خمر و حالت مستی» دستگیر شده‌اند و در «این پارتی مقادیری مشروبات الکی و مواد مخدر» کشف شده‌است.

براساس این گزارش، دستگیری این افراد پس از دریافت اطلاعاتی از سوی «سرتیم‌های اطلاعات بسیج حوزه ۲۰۷ الغدیر تهرانسر» و با حضور پلیس امنیت اخلاقی و «ضابطین قضایی» نیروی بسیج انجام شده‌است.

صمد اسدی، فرمانده بسیج حوزه ۲۰۷ الغدیر تهرانسر نیز گفت: «در این پارتی که در یک باشگاه ورزشی بدنسازی مربوط به یک دستگاه غیردولتی برگزار شد، از پیشرفته‌ترین ابزار و وسایل نورپردازی استفاده شده بود.»

به گفته آقای صمدی این باشگاه پلمب شده و افراد دستگیر شده نیز تحویل نیروی انتظامی شده‌اند.

مچ‌بند سبز که در این خبر به آن اشاره شده از نمادهایی است که به هواداری از اعتراضات سال ۸۸ ایران اشاره دارد.

در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی درباره دستگیری تعدادی از افراد شرکت‌کننده
در میهمانی‌های مختلط به دست نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده‌است.

از جمله، سایت‌های خبری در استان مازندران، از دستگیری ۲۰ دختر و پسر در آمل توسط سپاه پاسداران و با همکاری نیروی انتظامی در روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه خبر داده بودند.

۲۸ دی‌ماه نیز اطلاعات سپاه پاسداران مشهد اعلام کرد که ۸۴ زن و مرد را در «یک پارتی شبانه» در این شهر دستگیر کرده‌است.

در همین حال در ماه‌های گذشته فرماندهان نیروی انتظامی در برخی دیگر از مناطق ایران از دستگیری تعدادی از افراد شرکت‌کننده در «پارتی‌های شبانه» خبر داده‌اند.

مهدی نریمانی، فرمانده انتظامی فریدونکنار در استان مازندران، ۱۵ شهریور ماه از دستگیری ۴۴ نفر در یک «پارتی شبانه» در شهرک خزرشهر جنوبی و توقیف چند دستگاه خودروی به گفته او «لوکس و چند صد میلیونی» خبر داده بود.

در همان ماه، فرهنگ نوروزی، فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز، اعلام کرده بود که ۱۹ نفر در دو «پارتی شبانه» دستگیر شده‌اند.

پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، حمله نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و... به میهمانی‌های مختلط یا حتی غیر مختلط در نقاط مختلف ایران که در آن‌ها از مشروبات الکلی استفاده می‌شود، امری معمول بوده‌است.

این حملات گاه تلفاتی نیز به دنبال داشته است؛ از جمله در مهر ماه ۱۳۹۰ که حمله پلیس به یک میهمانی در مشهد، باعث شد تا دختر جوانی برای فرار خود را از طبقه ششم به بیرون پرت کند و کشته شود.

XS
SM
MD
LG