لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

عارف روند رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها را «بسیار نگران‌کننده» خواند


محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلب تهران
محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلب تهران

محمدرضا عارف، نماینده تهران و رییس فراکسیون امید مجلس، روز چهارشنبه ششم اردیبهشت روند رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات شوراها در شهرستان‌ها را «بسیار نگران‌کننده» خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای عارف اظهار داشت: «متاسفانه در برخی از استان‌ها وضعیت رد صلاحیت اصلاح‌طلبان نگران‌کننده است و به نظر می‌رسد که برخی رد صلاحیت‌ها بر اساس اطلاعات حاشیه‌ای و سلیقه‌ای انجام شده است. امیدواریم که توسط هیات‌های نظارت استانی و مرکزی این موضوعات جبران شود و هرکسی که با توجه به قانون واجد شرایط است تایید صلاحیت شود».

با اعلام اسامی افراد تایید صلاحیت‌شده در انتخابات شوراها، اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند که در برخی استان‌ها و شهرها، نیروهای وابسته به این جریان سیاسی ردصلاحیت شده‌اند از جمله در استان خراستان رضوی.

محمدرضا حیدری، رییس شورای اصلاح‌طلبان در این استان، ردصلاحیت‌ نامزدهای این گروه در انتخابات شوراها را «گسترده‌تر» از انتخابات مجلس دهم توصیف کرده است.

اصلاح‌طلبان شهرهایی مانند تبریز و گچساران نیز ادعای مشابهی دارند. با این حال اصول‌گرایان نیز از ردصلاحیت چهره‌های منسوب به جریان سیاسی خود گلایه می‌کنند.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس به خبرگزاری فارس گفته که در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها که هیأت‌های نظارت و انتخابات شوراها از میان اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند، «افراد حزب‌اللهی قلع و قمع شده‌اند».

وی سپس ادامه داده: «توقع این است که هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها که از میان نمایندگان انتخاب می‌شوند در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر عادلانه رفتار کنند همانگونه که خودشان نسبت به رفتار عادلانه شورای نگهبان در مورد خودشان همین توقع را داشته و دارند».

پیش از این نیز برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله مرتضی طلایی و علیرضا دبیر از ردصلاحیت خود خبر داده بودند.

XS
SM
MD
LG