لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰

ادامه کشف محموله‌های ایرانی هروئین در اروپا


برپایه گزارش دو خبرگزاری آلمان و سوئیس مأموران مرزی بلغارستان یک محموله ۲۰۰ کیلویی هروئین از ایران را کشف کردند. این مواد مخدر در کامیونی که به سوی هلند در حرکت بود در قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی جاسازی شده بود.

ارزش هروئین‌های کشف شده سر به نزدیک ۱۰ میلیون فرانک سوئیس می‌زند. برپایه گزارش‌ها مأموران مرزی بلغارستان از طریق عکس‌برداری از قوطی‌ها با دستگاه‌های مجهز اشعه ایکس به قاچاق هروئین‌ها پی بردند.

به گفته سخنگوی دادستانی بلغارستان بسته‌های هروئین در اندازه‌های گوناگون در داخل قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی جاسازی شده بود.

به دنبال کشف ۲۰۰ کیلو هروئین در مرز ترکیه و بلغارستان، راننده کامیون این محموله که ایرانی است دستگیر و بازداشت شده. از اینکه آیا راننده کامیون از محتویات قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی اطلاعی داشته یا نه، تاکنون گزارشی نرسیده؛ ولی با این‌حال گفته شده مجازات این راننده در صورت محکومیت حداکثر بیست سال زندان خواهد بود.

برپایه گزارش‌ها این محموله ۲۰۰ کیلویی هروئین بزرگترین کشف مأموران مرزی در بلغارستان است، کشوری که ۹ سال است به عضویت اتحادیه اروپا درآمده. این برای اولین بار نیست که هروئین قاچاق شده از ایران به دست مأموران اروپایی افتاده‌است.

هروئین جاسازی‌شده در شیشه‌های سیرترشی. کشف‌شده در آلمان
هروئین جاسازی‌شده در شیشه‌های سیرترشی. کشف‌شده در آلمان

در ژانویه دو سال پیش هم مأموران گمرک فرودگاه شهر لایپزیک در آلمان در تاروپود ۹ تخته فرش ارسالی از ایران به ۴۵ کیلو هروئین دست یافتند. این مواد مخدر ابتدا در داخل غلاف‌های باریک جاسازی و سپس این غلاف‌ها در تاروپود و کناره‌های فرش‌ها بافته شده بود.

سنگینی بیش از اندازه فرش‌ها مأموران را واداشت تا از طریق دستگاه‌های مجهز به اشعه ایکس پی به وجود هروئین‌های قاچاق شده ببرند. در هر تخته فرش معادل ۵ کیلو هروئین به روش پیش‌گفته جاسازی شده بود.

هفت ماه پس از این ماجرا نیز که از آن به عنوان کشف استثنایی در آلمان یاده شده، پلیس این کشور ۳۳۰ کیلو هروئین را در کامیونی که از ایران حامل ظروف شیشه‌ای خیارشور و سیرترشی بود در شهر اسن کشف و ضبط کرد.

قاچاقچیان، این میزان هروئین را در داخل شیشه‌های خالی این ترشیجات ریخته و در کنار ظروف اصلی جاسازی کرده بودند. کامیون حامل این مواد مخدر از ایران به عراق و سپس از طریق کشورهای حوزه بالکان وارد آلمان شده بود.

در پی کشف این محموله ۳۳۰ کیلویی هروئین، دو برادر سوری در شهرهای اسن و کلن دستگیر شدند.

XS
SM
MD
LG