لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۹

ستایش گودرزی و کنایه به روحانی در سایت وزارت ورزش


محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران

پایگاه خبری وزارت ورزش، گزارشی از روزنامه کیهان را منعکس کرده‌است که ضمن ستایش محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران، از او خواسته در صورت تداوم دخالت در تصمیم‌گیری‌ها، «عطای ماندن را به لقایش بخشیده» و کناره‌گیری کند.

سایت وزارت ورزش این مطلب را در صفحه اصلی خود منتشر کرده. این وزارتخانه، جمله معمول «دیدگاه‌های فوق، الزاماً نظر وزارت ورزش نیست» را هم ذیل مطلب مربوطه بکار نبرده‌است.

مطالب برگزیده از مطبوعات که در پایگاه خبری وزارت ورزش قرار می‌گیرند، بر دیدگاه‌های محمود گودرزی صحه می‌گذارند. آقای گودرزی پیش از این، به منتقدان خود با بیانی نه به تندی یادداشت کیهان، اتهامات مشابهی را نسبت داده بود.

کیهان نوشته: «دلالیسم حاکم بر ورزش با تحت فشار قرار دادن افکار عمومی به وسیله رسانه‌ها و راه انداختن آمارگیری‌های مزورانه، از ضد کی‌روش بودن وزیر ورزش به رئیس‌جمهور شکایت می‌برند.»

آمارگیری در خصوص کی‌روش را برنامه ۹۰ در دو نوبت انجام داد که هر دو بار، با رای قاطع به سود سرمربی تیم ملی همراه بود. کیهان، منتقدان گودرزی در ماجرای اخیر را جماعتی که حضورشان حاصلی جز مفسده در فوتبال نداشته و فوتبال را برای افساد می‌خواهند، معرفی کرده‌است.

روزنامه کیهان، گودرزی را مدیری معرفی کرده که انقلابی است و کلاه سرش نمی‌رود. در ادامه نیز خطاب به او یادآور شده: «این جماعت مفتخور که پوستش حسابی کلفت شده به جنگ شما خواهد آمد. این جریان با زرورق عوام‌فریبی و علم‌گرایی و فوتبال روز دنیا، انواع رسانه‌های مجازی و غیرمجازی را در اختیار دارد.»

آقای گودرزی در نشست با برخی پیشکسوتان، با کنایه گفت: «مسئولی هستم که کلاهش پشم ندارد.» او «وجود رسانه‌های زرد» را هم در ایجاد فضایی که باعث نارضایتی‌اش شده، سهیم دانسته بود.

برخی فوتبال‌نویسان ضمن تأیید اظهارات گودرزی بر وجود رسانه‌های زرد، معتقدند چنین رسانه‌هایی فقط متعلق به پایگاه منتقدان گودرزی نیست. بعضی حامیان وزارتخانه نیز همین تریبون‌ها که بعضاً دولتی هستند را در اختیار گرفته‌اند.

کیهان سپس از وزیر ورزش خواسته: «یا تا آخر بایستید و به عهد خود وفادار باشید، یا اگر به قول خودتان می‌بینید کلاهتان پشم ندارد و مقامات بالاتر به جای حرف شما، به حرف اراذل و مفسدان اعتناء می‌کنند، عطای ماندن را به لقای آن ببخشید.»

نویسنده این گزارش، به گودرزی هشدار داده‌است: «کسانی که خود مصداق لمپنیسم هستند در رسانه‌های تأثیرگذار با ادبیات دلال‌مآبانه، تفرقه‌افکنانه و کینه‌توزانه پدر فوتبال را درآورده و فضای بی‌تقوایی را در آسمان فوتبال گسترانیده و به این مفتی‌ها دست از سر شما هم برنمی‌دارند.»

پس از بازگشت تیم ملی از سوئد به تهران، فدراسیون و سرمربی تیم ملی، خبر از پایان همکاری دادند اما ناگهان شرایط تغییر کرد. بنا بر اعلام برخی اعضای فراکسیون ورزش در مجلس، دفتر ریاست جمهوری مقابل تصمیم وزارت ورزش ایستاد تا کی‌روش در ایران ماندگار شود.

آن روزها صفحات مجازی منتسب به رئیس جمهور نیز با درخواست‌های پرشمار کاربرانی مواجه بود که خواستار جلوگیری آقای روحانی از قطع همکاری با کی‌روش بودند.

کیهان با اشاره به «فریاد وا رئیس جمهورا و وا کی‌روشا» نوشته: «غوره نشده‌ها عربده می‌کشند. این جماعت پلیدکار با مظلوم‌نمایی دست به دامان مقامات بالاتر از رئیس‌جمهور هم می‌شوند. به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند که او فردی است که در تصمیم‌گیری‌ها به جای رای نخبگان به هیاهوی اراذل توجه دارد.»

XS
SM
MD
LG