لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۲

ممانعت از حضور ورزشکاران متخلف در تیم‌های ملی ایران


موسی کمالی ، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح
موسی کمالی ، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

یک مقام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از ممنوعیت حضور ورزشکاران متخلف در تیم‌های ملی ورزشی خبر داد و گفت تصمیم بر این شده که این ورزشکاران تا پایان دوران سربازی خود اجازه بازی در تیم‌های ملی را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت چندی پیش نامه‌ای از سوی وزیر ورزش و جوانان رسانه‌ای شد که براساس آن از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته شده بود تا اجازه حضور ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف کرده بودند، در تیم‌های ملی داده شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:32 0:00
لینک مستقیم

این مقام نظامی نتیجه بررسی درخواست وزیر ورزش و جوانان در کمیته تخصصی را عدم اجازه حضور ورزشکاران متخلف مشمول خدمت سربازی در تیم‌های ملی عنوان کرد و دلیل آن را نیز اقدام آنان به «جعل و دسیسه» ذکر کرد.

پیش از این نیز در شهریور سال گذشته، ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با تلویزیون جمهوری اسلامی ضمن اشاره به جعلی بودن کارت معافیت خدمت برخی ورزشکاران مشمول سربازی از ابطال ۱۳ مورد آنان یاد کرده و گفته بود مسئله این افراد به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون اعلام می‌شود، از بازی آنان ممانعت به عمل می‌آید، و قاعدتا باید به سربازی بروند.

غلامرضا بهروان، مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در همین تاریخ از این مسئله ابراز تاسف کرده و افزوده بود این اتفاقات فوتبال را تلخ می‌کند و به سلامت فوتبال لطمه وارد می‌شود.

موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه مصاحبه با ایسنا در عین حال تاکید کرده است که برای آن دسته از ورزشکارانی که هم‌اکنون سرباز بوده و تخلفی در پرونده‌شان وجود ندارد، نه تنها محدودیتی لحاظ نشده بلکه ستاد کل نیروهای مسلح با تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها کمال همکاری را خواهد داشت.

وی درباره اینکه عمده مشکل این افراد خروج از کشور است و ستاد کل چگونه می‌خواهد با آنان همکاری کند؟ گفت: اگر فدراسیون‌های مربوطه در موعد مقرر درخواست خود را به سازمان‌های مربوطه ارجاع دهند، بررسی‌های لازم انجام شده و این افراد مشکلی برای خروج از کشور ندارند.

مسئله ورزشکاران مشمول خدمت سربازی، سال گذشته پس از آن که مشخص شد تعدادی از آنان موفق به دریافت کارت پایان خدمت جعلی شده‌اند با واکنش‌های متعددی مواجه شد.

پیش از آن در دهم دی‌ماه ۱۳۹۱، مجلس ایران طرح «معافیت قهرمانان ورزشی از خدمت سربازی» موسوم به «طرح سرباز قهرمان» را تصویب کرده بود. براساس این طرح، قهرمانان اول تا سوم بازی‌های المپیک، اول تا دوم قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی از خدمت سربازی معاف می شوند.

علی مطهری و حمید رسایی، از نمایندگان مجلس، از جمله مخالفان این طرح بودند، با این استدلال که این طرح، خدمت سربازی را امری چنان مذموم جلوه می‌دهد که معافیت از آن بعنوان پاداش برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود.

XS
SM
MD
LG